چمن مصنوعی برای باغ تالار

یکی از کارهایی که می توان برای زیباتر و دلنشین شدن حیاط باغ، باغچه و تالار انجام داد نصب چمن مصنوعی می باشد. به همین دلیل بسیاری از مدیران باغ تالارها و حتی افرادی که ساکن خانه های ویلایی حیاط دار هستند برای تزئین حیاط باغ تالار و باغچه خود از چمن مصنوعی استفاده می کنند. بسیاری از کاربران اینترنت برای خرید و مشاهده قیمت انواع چمن مصنوعی با جستجوی عباراتی مانند چمن مصنوعی برای باغ تالار و باغچه سعی می کنند تا بهترین فروشگاه ها پیدا کنند.

چمن مصنوعی برای باغ

چمن مصنوعی برای باغ تالار

هر کدام از چمن های مصنوعی تولید شده در شرکت ایرانیان چمن دارای کاربری مختص به خود هستند و بهتر است که در فضای مناسب نصب و استفاده شوند. به همین خاطر بیشتر افرادی که برای خرید چمن مصنوعی به فروشگاه ما مراجعه می کنند از خدمات مشاوره تخصصی رایگان استفاده می کنند تا مناسب ترین محصول با نیاز خود را انتخاب کنند.

برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت چمن مصنوعی به فروشگاه ایرانیان چمن مراجعه کنید.

اگر شما نیز هنوز موفق به انتخاب محصول مورد نظر خود نشده اید می توانید از طریق تماس با واحد فروش ( ۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲ ) از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان ایرانیان چمن استفاده کنید.

آیا می شود از چمن مصنوعی برای باغ و تالار استفاده کرد؟

چمن مصنوعی برای باغ تالار

اکثر باغ تالارها در تهران و شهرستان ها بجای کاشت چمن طبیعی به نصب و استفاده از چمن مصنوعی روی آورده اند. زیرا رسیدگی به چمن های طبیعی به دلیل نیاز به آبیاری مداوم، هرس کردن، کود دهی و سم پاشی بسیار هزینه بر بوده و نیاز به صرف زمان زیادی دارد. در حالی که چمن مصنوعی برای باغ تالار چنین مشکلاتی ندارد و شاید هزینه اولیه برای خرید و نصب آن به نسبت کمی بالاتر باشد اما در دراز مدت به دلیل صرفه جویی در هزینه های نگهداری کاملاً مقرون به صرفه خواهد بود.

در واقع چمن مصنوعی که برای باغ تالار و باغچه حیاط خانه های ویلایی استفاده می شود علاوه بر ظاهر کاملاً طبیعی که دارد بسیار نرم و منعطف است. به طوری که بدون استفاده از کفش یا دمپایی خیلی راحت می توانید بر روی آن راه بروید بدون اینکه کف پای شما اذیت شود یا احساس بدی داشته باشید. بسیاری از افراد در خانه های ویلایی یا مجتمع های مسکونی و تجاری بزرگ که امکان درست کردن باغچه در گوشه ای از حیاط برایشان مقدور باشد از چمن مصنوعی برای باغچه استفاده می کنند. زیرا هم زیبا است و هم دوام و ماندگاری بالایی دارد و نیازی به هزینه های اضافه نداشته و خیلی ساده و سریع تمیز می شود.

معرفی چند ایده برای نصب چمن مصنوعی برای باغ تالار

چمن مصنوعی برای باغ تالار

ساخت باغچه های گل طبیعی یکی از ایده هایی است که می توانید با استفاده از چمن مصنوعی در باغ تالار خود پیاده سازی کنید. از جمله مزایای این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث زیباتر شدن محیط باغ و تالار پذیرایی شما می شود
  • ترکیب گل ها و گیاهان طبیعی در کنار چمن های مصنوعی بسیار زیباست
  • از آبیاری کردن مداوم چمن ها و تجمع حشرات موذی مانند انواع پشه و سوسک راحت می شوید
  • دیگر شاهد رشد علف و گیاهان هرز در اطراف باغچه نخواهید بود

چند مدل تخت گل مناسب برای باغ تالار و باغچه

چمن مصنوعی برای باغ تالار

وقتی بخش هایی از حیاط باغ تالار را با استفاده از آجرچینی یا سنگ چین برای درست کردن تخت گل جدا می کنید بهتر است که چمن مصنوعی کاملاً هم سطح با آجر چینی اطراف باغچه باشد.

در بسیاری باغ تالارها از آجرهای قرمز برای دور چینی تخت گل استفاده می کنند که به دلیل تضاد رنگی که با چمن مصنوعی دارد زیبایی خیره کننده ای به وجود می آورد. البته می توانید برای تزئین باغچه حیاط خانه یا باغ تالار از آجرهای رنگی هم استفاده کنید که می تواند نمای بسیار شاد و دلچسب تری به محیط بدهد. در ساخت تخت گل می توانید از گل ها و گیاهان طبیعی با برگ های بزرگ استفاده کنید تا میهمانانی که برای شرکت در مراسم عروسی یا تولد به باغ تالار شما مراجعه می کنند از زیبایی آن لذت بیشتری ببرند.

استفاده از جدول های پلاستیکی در رنگ ها و اشکال مختلف توصیه می شود. با استفاده از این جدول ها که معمولاً از جنس پلی اتیلن ساخته می شوند می توانید باغچه حیاط خانه یا ویلای تان را خیلی زیباتر تزئین کنید.

بسیاری از باغ تالارها برای تزئین باغچه علاوه بر نصب چمن مصنوعی از سنگ ریزه های رنگی یا قلوه سنگ های سفید و زیبا استفاده می کنند. البته می توانید از سخره های کوچک و بزرگ در رنگ های طبیعی و یا رنگ های مصنوعی هم برای تزئین باغچه و تخت گل درون حیاط باغ تالار، خانه یا ویلای خود استفاده کنید.

سنگ فرش مسیر ورودی به باغ تالار

چمن مصنوعی برای باغ تالار

در بیشتر باغ تالارها یک مسیر مشخص از درب ورودی باغ تا درب ورودی تالار با استفاده از تکه های سنگ یا بتن مشخص می شود که در میان چمن های طبیعی قرار می گیرد. اما به دلیل رشد کردن چمن های طبیعی و سایر گیاهان هرز در اطراف این سنگ ها همیشه باید آنها را هرس کرد تا میهمانان به راحتی بتواند مسیر پیاده روی را طی کنند. در حالی که چمن مصنوعی بین سنگ و واش بتن این مشکل را برای همیشه برطرف کرده است و البته نمای بسیار زیباتری هم به حیاط باغ تالار می دهد.
از مزایای چمن مصنوعی بین سنگ برای باغ تالار می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ایجاد مسیر پیاده روی مناسب برای عبور و مرور میهمانان در حیاط باغ تالار
  • عدم نیاز به هرس کردن علف های هرز و چمن طبیعی که در اطراف سنگ فرش وسط باغ تالار رشد کرده اند
  • ایجاد نمای زیباتر و جذاب تر برای حیاط خانه، ویلا یا باغ تالار
  • ایجاد محیطی زیبا برای گرفتن عکس های یادگاری و یا عکاسی آتلیه ای عروس و داماد و جشن تولد

ایده ساخت مسیر پیاده روی باغ تالار

چمن مصنوعی برای باغ تالار

استفاده از سنگ فرش یکی از ایده های جذاب برای ساخت مسیر پیاده رو در باغ تالار است که می توان از چمن مصنوعی برای تزئین آن استفاده کرد. در این طرح می توانید از چمن مصنوعی بین سنگ، موزاییک و واش بتن در حیاط باغ ویلا استفاده کنید.
همچنین می توانید از آجرهای زرد یا قرمز برای زیباتر کردن حیاط باغ تالار برای ساخت مسیر پیاده روی استفاده کنید. استفاده از آجر با رنگ های متنوع می تواند احساس آرامش بیشتری به مهمانان در یک جشن تولد یا عروسی بدهد.
استفاده از چوب ترمو یا تخته چوب های معمولی برای درست کردن مسیر پیاده روی باغ تالار ایده بسیار جالبی است به خصوص برای باغ هایی که پر از درخت های زیبا هستند. می توانید با ترکیب چمن مصنوعی و چوب ترمو مسیر پیاده روی بسیار زیبا و خیره کننده ای در حیاط باغ و تالار خود درست کنید.
همچنین می توانید از سنگریزه های سفید یا رنگی برای تزئین حیاط باغ تالار استفاده کنید. البته به دلیل تردد بالایی که بخاطر برگزاری مراسم مختلف مانند جشن تولد و عروسی در این اماکن وجود دارد باید مرتب سنگ ریزه هایی که پراکنده شده اند را با شنکش صاف کنید. اما یکی از ایده های دیگری که می تواند به زیباتر شدن حیاط باغ تالار شما کمک کند ترکیب چمن مصنوعی با سنگ ریزه است.

برای مشاهده انواع چمن مصنوعی تزئینی به فروشگاه ایرانیان چمن مراجعه کنید.

آموزش نصب چمن مصنوعی در باغ تالار

چمن مصنوعی برای باغ تالار

ابتدا چمن های قدیمی را بردارید : برای کندن چمن های طبیعی که از قبل در کف حیاط باغ تالار کاشته شده اند بهتر است از دستگاه های مخصوص استفاده کنید. همچنین باید حدود ۵ سانتیمتر کف باغ تالار را بِکنید تا حیاط برای زیرسازی و نصب چمن مصنوعی آماده شود.
پاکسازی کف حیاط : در این مرحله باید تمام علف ها و گیاهان هرز را از کف حیاط پاکسازی کنید تا زمین برای نصب چمن مصنوعی در باغ تالار آماده شود. همچنین تمام خورده سنگ ها و برگ درختان و هر گونه زباله را باید از زمین بردارید.
حاشیه سازی : برای درست کردن حاشیه چمن مصنوعی می توانید از سنگریزه های آهکی استفاده کنید اینکار باعث تخلیه بهتر آب می شود و به محکم شدن زیرسازی چمن مصنوعی برای باغ تالار کمک می کند.
برای اینکه زیرسازی خیلی بهتر انجام شود بهتر است این لایه ۳ تا ۴ سانتیمتر ارتفاع داشته باشد.
اضافه کردن لایه ماسه ای : بعد از پاک کردن کامل چمن های قبلی و تمیز کردن کف حیاط باغ و حاشیه سازی و ساخت لایه زیرسازی برای نصب چمن، نوبت به اضافه کردن یک لایه ماسه می رسد تا به زهکش چمن مصنوعی کمک کند.
دقت داشته باشید که این لایه باید کاملاً صاف و یکدست باشد و به خوبی با غلطک کوبیده شود تا یک لایه محکم برای نصب چمن مصنوعی در باغ ایجاد شود.
اضافه کردن لایه محافظ : پیش از نصب چمن مصنوعی در باغ باید یک لایه محافظ برای جلوگیری از رشد علف های هرز ایجاد کنید. این لایه می تواند با ممانعت از رشد علف های هرز نمای یکدست و زیباتری به چمن های کف باغ بدهد. اگر اینکار به درستی انجام شود امکان رشد علف های هرز و دیده شدن از لای الیاف چمن مصنوعی بسیار کم خواهد بود.
نصب چمن مصنوعی : در مرحله پایانی از نصب چمن مصنوعی فقط کافی است تا رول ها مانند فرش معمولی بر روی کف باغ تالار پهن کنید. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید برای جلوگیری از چروک شدن چمن بهتر است از نصاب های با تجربه کمک بگیرید.

خلاصه مطلب :
برای اینکه کف باغ و تالار پذیرایی و عروس خود را به بهترین شکل ممکن تزئین کنید و مشتری های بیشتری را جذب کنید پیشنهاد می کنیم حتماً از چمن مصنوعی برای باغ تالار خود استفاده کنید. شاید لازم باشد کمی هزینه اولیه برای خرید چمن مصنوعی و نصب آن پرداخت کنید اما در دراز مدت به دلیل عدم نیاز به نگهداری و دوام بالای این محصول کاملاً به نفع شما خواهد بود و مقرون به صرفه است.
شیک و خاص بودن باغ تالار برای برگزاری مراسم عروسی یا تولد یکی از گزینه هایی است که افرادی که قصد رزرو باغ برای عروسی یا تولد داشته باشند حتماً به آن توجه می کنند. برای همین اگر می خواهید مشتری بیشتری جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید یکی از راه های ساده و سریع آن نصب چمن مصنوعی در باغ تالار است.