فروش عمده چمن مصنوعی

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی یک بستر یا سطح از جنس الیاف مصنوعی است که برای ایجاد ظاهری مشابه چمن طبیعی تولید می‌شود. کاربرد عمده چمن مصنوعی در استادیوم‌ها یا زمین‌های ورزشی، پارک‌ها، تفریحگاه‌ها، محوطه‌های بازی و طراحی فضاهای سبز مسکونی و تجاری مانند بالکن، حیاط و گلخانه است. از جمله ویژگی‌های مهم چمن مصنوعی می‌توان به دوام بالا، بی‌نیازی از نور، آبیاری و پیرایش، امکان انتخاب جنس، ارتفاع و تراکم بافت، قیمت مناسب، مراکز فروش متنوع، روش‌های فروش عمده و آسان و نصب سریع اشاره کرد. به همین دلیل است که خرید چمن مصنوعی یکی از به‌صرفه‌ترین راهکارها برای مناسب‌سازی یا تزیین محیط‌های مختلف است.

تولید و نصب چمن مصنوعی از کجا شروع شد؟

اولین چمن مصنوعی را پژوهشگران نساجی دانشگاه کارولینا در سال ۱۹۶۰ ساختند، اما نخستین فروش و نصب تجاری آن چهار سال بعد از آن در یک زمین بازی کودکان در رودآیلند انجام شد. اولین آشنایی عمده مردم با چمن مصنوعی نیز به نصب آن در آسترودوم، اولین استادیوم سرپوشیده دائمی جهان در تگزاس برمی‌گردد.

مواد اولیه و جنس چمن مصنوعی از چیست؟

مراحل فرایند تولید چمن مصنوعی عمدتاً مشابه فرایند تولیدی صنعت فرش، یعنی تافتینگ یا گره‌بافی است. کنف، پلاستیک، پلی استر و ترکیبات لاستیکی از رایج‌ترین مواد اولیه مورد استفاده در ساخت بستر یا بَکینگ چمن مصنوعی است، اما الیاف اصلی عمدتاً از نایلون، پلی اتیلن یا پلی پروپیلن ساخته می‌شوند. پلی‌پروپیلن با نقش محافظتی خود به افزایش مقاومت محصول کمک می‌کند. نوع و کیفیت این مواد از مهم‌ترین عوامل مؤثر در میزان فروش و قیمت‌گذاری چمن مصنوعی است.

مراحل تولید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی آماده برای فروش، طی مراحل مختلفی تولید می‌شود که سازوکارشان بر قیمت نهایی محصول تأثیر می‌گذارد:

  1. مخلوط شدن مواد خام در محفظه قیفی، افزودن رنگ و مواد شیمایی برای ایجاد رنگ سبز و مقاوم‌سازی به پرتوی فرابنفش؛
  2. ورود ترکیب به مخلوط‌کن فولادی بزرگ و تولید خمیر غلیظ تحت فشار و حرارت؛
  3. ورود مایع غلیظ به اکسترودر و تبدیل آن به رشته‌نخ‌های طویل نازک؛
  4. چرخش رشته‌ها روی دستگاه کاردینگ و تولید طناب؛
  5. تولید طناب کشیده، صاف و بافته، تولید نخ نایلونی و پیچیده شدن روی قرقره‌های بزرگ؛
  6. پیچ‌خوردن قرقره‌ها تحت حرارت؛
  7. ورود قرقره به دستگاه تافتینگ و تولید بستر گره‌دار چمن مصنوعی؛
  8. پیچیده‌شدن بسترهای مصنوعی زیر پخش‌کننده لاتکس و اتصال دو بستر؛
  9. قرارگیری نهایی زیر لامپ‌های حرارتی برای خشک‌سازی لاتکس؛
  10. ورود چمن به دستگاه جداسازی؛
  11. بسته‌بندی نهایی محصول به‌صورت رول‌های طویل و ارسال رول‌ها به مراکز فروش عمده.

چمن مصنوعی چه کاربردهایی دارد؟

فروش عمده چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ابتدا به‌طور عمده در محیط‌های ورزشی مانند زمین‌های بیسبال، فوتبال، کریکت، هاکی، راگبی، تنیس و گلف نصب می‌شد و قیمت بالایی داشت، اما پس از مدتی مخصوصاً در مناطق خشک و کم‌بارش، در محوطه‌سازی تزئینی برای فضاهای مسکونی و تجاری کاربرد یافت و فروش عمده چمن مصنوعی با قیمت‌های مناسب‌تر نیز رونق گرفت.

یکی از کاربردهای جالب این محصول، استفاده در باند فرودگاه‌ها است، چون ظاهری قابل تشخیص دارد و سطح صافش احتمال ورود اشیای خارجی به موتور هواپیما را کاهش می‌دهد.

امروزه شرکت‌های زیادی در فروش عمده یا جزئی چمن مصنوعی فعال‌اند و امکان خرید از میان محصولاتی با تنوع بالا، قیمت‌های متفاوت و روش‌های فروش مختلف فراهم است.

مزایای چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی مزایای فراوانی دارد:

  • برخلاف چمن طبیعی، به نور، آبیاری، کوددهی، هوادهی، مصرف آفت‌کش و عملیات لبه‌گیری و چمن‌زنی نیاز ندارد.
  • ظاهری زیبا و شبیه چمن طبیعی دارد.
  • نظافت آن آسان است و به خرید ابزارهای تخصصی نیاز ندارد.
  • برای سلامتی انسان بی‌خطر است.
  • در شرایط اقلیمی مختلف مقاوم است.
  • سیستم زهکشی آن، امکان خروج آب اضافی را فراهم می‌کند.
  • قیمت مناسبی دارد و خرید آن به خصوص از مراکز فروش عمده باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.
  • در هنگام خرید چمن مصنوعی، گزینه‌های مختلفی دارید و می‌توانید بر اساس بودجه خود، انواع، بافت، ارتفاع، تراکم و جنس محصول را با قیمت‌های متفاوت انتخاب کنید.
  • برخلاف چمن طبیعی که برای رشد به زمان زیادی نیاز دارد، فرایند خرید، ارسال و نصب چمن مصنوعی سریع است و در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند.
  • در محیط‌های نامطلوب برای رشد چمن طبیعی، چمن مصنوعی بهترین گزینه است.
  • چمن مصنوعی به سایش، کوبش، فشار و برخورد مقاوم است و درصورت نصب آن در فضاهای ورزشی و تفریحی خود، با مشکلات آسیب یا کنده شدن روبرو نخواهید شد.

پیشرفت‌های جدید و وضعیت فروش چمن مصنوعی

فروش عمده چمن مصنوعی

امروزه چمن مصنوعی با طراحی جدید، مواد باکیفیت‌تر و قیمت‌های متنوع‌تری تولید می‌شود و بهینه‌سازی ویژگی‌های آن متناسب با انواع اقلیم، فضا و تقاضای خریداران ادامه دارد. کاربرد الیاف زرد و قهوه‌ای برای تقویت نمای طبیعی و مقاومت بالا به پرتوی فرابنفش از ویژگی‌هایی است که تنوع و قیمت محصول را بالا می‌برد.

تولیدکنندگان و فروشندگان چمن مصنوعی، محصولات خود را با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف متناسب با طیف وسیع نیازها و بودجه‌ها ارائه می‌کنند. فروشگاه‌های این محصول تمرکز مکانی خاصی ندارند، اما فاصله شما با یافتن و مقایسه قیمت‌ها و خرید چمن مصنوعی مناسب یا مراکز فروش عمده چمن مصنوعی فقط یک جست‌وجوی ساده است.

عوامل موثر بر قیمت فروش چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی در فروشگاه‌های مختلف علاوه بر جنس، کیفیت مواد و فرایند تولید، به عوامل دیگری مانند برند تولیدکننده، شکل الیاف، میزان دوام و مقاومت حرارتی و نمای ظاهری آن‌ها، مساحت و موقعیت فضای مورد نظر نیز بستگی دارد.

چرا خرید از مراکز فروش عمده چمن مصنوعی راهکار مناسبی است؟

با وجود محبوبیت استفاده از چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی، تفریحی، مسکونی و تجاری، بسیاری از شما نمی‌دانید که برای خرید چمن مصنوعی مورد نظر خود، مخصوصاً به صورت عمده، از چه کسانی کمک بگیرید یا به کدام نمایندگی فروش مراجعه کنید. شاید هم خودتان فروشنده چمن مصنوعی باشید و بخواهید برای رضایت خریداران، محصولات فروشگاهتان را به صورت عمده و با قیمت مناسب‌تری سفارش دهید. با بررسی لیست قیمت موجود در سایت ما یا تماس با کارشناسان فروش، می‌توانید قیمت انواع چمن مصنوعی را با هم مقایسه کنید، محصول متناسب با توان خرید خود را انتخاب کنید و با استفاده از خدمات فروش عمده، محصول را با قیمت‌های پایین‌تر و درصد تخفیف بالاتر خریداری کنید.

آیا استفاده از گزینه فروش عمده، محدودیتی در انتخاب گزینه‌های محصول ایجاد می‌کند؟

در صورتی که بخواهید چمن مصنوعی مورد نظرتان را با استفاده از روش فروش عمده سفارش دهید، هیچ محدودیتی در انتخاب ویژگی‌ها و قیمت نخواهید داشت و حتی می‌توانید از گزینه‌های متنوع پرداخت قیمت بهره‌مند شوید.

جمع بندی

حالا که با ویژگی‌های چمن مصنوعی آشنا شدید و برتری‌هایش را نسبت به چمن طبیعی شناختید، اگر تصمیم دارید برای فضای ورزشی، تفریحی یا مسکونی خود به سراغ خرید چمن مصنوعی بروید، توصیه می‌کنیم از خدمات ما برای فروش عمده چمن مصنوعی استفاده کنید. همین الان وارد سایت شوید، با انتخاب روش فروش عمده، خریدی لذت‌بخش را با قیمت مناسب تجربه کنید و محصول مورد نظرتان را در کم‌ترین زمان تحویل بگیرید.