چمن مصنوعی ورزشی

اگر تصمیم به خرید چمن مصنوعی برای زمین ورزشی مانند فوتبال گرفتید، پیش از هر اقدامی پیشنهاد می کنیم، این مطلب را تاپایان مطالعه کنید زیرا دید بهتری از کیفیت و مزایا و معایب نصب چمن مصنوعی ورزشی برای انواع زمین های بازی به ویژه زمین قوتبال به شما خواهد داد.

مزایا و معایب چمن مصنوعی ورزشی

امروزه شاهد ایجاد تغییراتی در زمین های بازی به ویژه فوتبال هستیم. با پیشرفت ورزشگاه ها به ویژه ورزشگاه های سرپوشیده استفاده از چمن طبیعی به دلیل مشکلات بسیاری که دارد، روز به روز کمتر می شود. بنابراین مشاهده می کنیم که اغلب ورزشگاه ها برای پوشش زمین های ورزشی به خرید چمن مصنوعی رو آورده اند. شاید در گذشته چمن های غیرطبیعی ظاهر بسیار بدی داشتند و اصلا با چمن طبیعی قابل مقایسه نبودند، اما امروزه به لطف پیشرفت فناوری های نوین، تشخیص چمن های مصنوعی از طبیعی کار چندان ساده ای نیست.

چمن مصنوعی ورزشی

زمین فوتبال چمن مصنوعی در سراسر کشور در حال ساخت و ساز می باشد. حتی فیفا نصب چمن مصنوعی برای زمین فوتبال را تایید می کند. شهرداری ها به دلیل سازگاری این محصول با محیط زیست و عدم نیاز به مصرف آب و استفاده از کودهای شیمیایی، از استفاده از چمن مصنوعی ورزشی نسبت به چمن طبیعی استقبال و حمایت می کنند.

مزایای چمن مصنوعی ورزشی

  • عدم نیاز به تعمیر و نگهداری
    چمن های طبیعی همواره به آبیاری، سمپاشی و کود دهی نیاز دارند. استفاده مکرر از ماشین های چمن زمینی باعث شده است تا چمن مصنوعی ورزشی به عنوان جایگزین بهتری برای این محصول انتخاب شود.
  • انجام تعداد بازی های بیشتر
    همانطور که می دانید در حین بازی ممکن است بخش هایی از چمن طبیعی آسیب ببیند و معمولا بین دو نیمه بازی فوتبال باید برای تعمیر بخش هایی که دچار آسیب شده است زمان بیشتری تلف شود. همین اتلاف زمان می تواند به کیفیت برگزاری مسابقات ورزشی آسیب بزند. این درحالی است که چمن مصنوعی این مشکلات را ندارد و بیشتر ورزشکاران و مدیران باشگاه ها مایل هستند در زمین هایی که از چمن مصنوعی استفاده کرده اند مسابقات ورزشی را برگزار کنند.
    این مشکل به ویژه در نیمه دوم سال که میزان و شدت بارندگی ها بیشتر احساس می شود. اگر در یک ورزشگاه در حین انجام بازی فوتبال باران بگیرد، ورزشکاران مجبورند در زمین خیس و لغزنده و در میان گل و لای به بازی خود ادامه دهند. گاهی در مناطق گرم و خشک هم شاهد خشک و زرد شدن چمن طبیعی هستیم و این موضوع اصلا جالب نیست.
  • امنیت بیشتر بازیکنان
    آخرین باری که حین بازی و ورزش زمین خوردید یادتان هست! گاهی ممکن است شدت آسیب دیدگی بازیکنان حین زمین خوردن در بازی هایی مانند فوتبال به حدی زیاد باشد که دچار آسیب های جسمی جبران ناپذیری شوند. چمن مصنوعی وررشی به دلیل داشتن تراکم بالا و رعایت تمامی نکات و استانداردهای در طراحی و تولید آن، کمترین میزان لغزندگی را داشته و با داشتن خاصیت ارتجاعی بسیار بالا در صورت زمین خوردن بازیکنان در مسابقات ورزشی مانند فوتبال کمترین آسیب متوجه آنها خواهد شد.

معایب چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی ورزشی

اگر بخواهیم رو راست باشیم، چمن مصنوعی ورزشی معایب چندانی ندارد. شاید از دید برخی افراد قیمت چمن مصنوعی ورزشی یک عیب برای این محصول محسوب شود، اما اگر مواردی مانند امکان نصب و استفاده در ورزشگاه های مختلف، سازگاری با شرایط جوی و آب و هوایی گوناگون، جلوگیری از آسیب دیدگی بازیکنان، نداشتن هزینه های جانبی و نگهداری که مفصل در توضیحات بالا به آن اشاره کردیم، قیمت خرید چمن مصنوعی ورزشی کاملا مقرون به صرفه باشد.

در ادامه نمونه هایی از انواع چمن مصنوعی ورزشی را مشاهده می کنید که می توانید برای خرید به فروشگاه چمن مصنوعی ایرانیان چمن مراجعه نمایید. اگر نیاز به مشاوره دارید یا می خواهید با نحوه سفارش و خرید محصولات ما آشنا شوید می توانید با تلفن ۰۲۱۴۴۸۴۲۴۲۸ تماس بگیرید.