چمن مصنوعی روف گاردن

امروزه بیشتر افراد برای طراحی فضای تفریح و استراحت خود و خانواده هایشان به ساخت و اجرای روف گاردن روی می آورند. روف گاردن فضای مناسبی برای بازی بچه ها و گذران اوقات فراغت در کنار اعضای خانواده و دوستان در یک جمع خودمانی و شاد می باشد. انواع روف گاردن با طراحی فضای سبز بر روی پشت بام خانه ها و آپارتمان های مسکونی، اداری و تجاری قابل ساخت و اجرا با کمترین هزینه و ارزان ترین قیمت می باشد.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا باغ روی سقف، در واقع پشت بام خانه یا محل کار شما است که با استفاده از چمن مصنوعی یا طبیعی با ترکیبی از گل ها و گیاهان تزئین شده باشد. همچنین به هر نوع فضای سبز، باغ یا باغچه ای که بر روی پشت بام ساختمان های مسکونی، تجاری یا اداری اجرا شده باشد، روف گاردن گفته می شود.

بهترین چمن مصنوعی برای روف گاردن

چمن مصنوعی روف گاردن

چمن مصنوعی یکی از متنوع ترین محصولات برای طراحی فضای سبز است که دارای طرح ها و رنگ های مختلفی می باشد. از جمله کاربردهای چمن مصنوعی می توان استفاده برای طراحی فضای سبز روف گاردن نام برد. در واقع می توانید با استفاده از چمن مصنوعی برای پشت بام به عنوان کف پوشی سرسبز و زیبا سقف خانه خود را به یک روف گاردن دلنشین تبدیل کنید. علاوه بر این می توانید از گل ها و گیاهان طبیعی نیز در کنار چمن مصنوعی برای زیباتر شدن فضای روف گاردن و پشت بام خانه یا محل کار خود استفاده کرده و با کمترین هزینه و ارازن ترین قیمت محیط جذابی را برای تفریح و گذران اوقات فراعت خود به وجود آورید.

مشخصات چمن مصنوعی خوب برای روف گاردن

استفاده از چمن طبیعی برای ساخت روف گاردن دارای مشکلاتی از قبیل افزایش وزن پشت بام، ریشه زدن در منافذ سقف ساختمان و هزینه های نگهداری شامل آبیاری، کوددهی و سمپاشی و هرس کردن های مداوم ایده چندان جالبی نیست. برای همین توصیه می کنیم از چمن مصنوعی برای طراحی فضای سبز در پشت بام و ساخت روف گاردن زیبا و کم هزینه با ارزان ترین قیمت استفاده کنید.

  • ارتفاع الیاف چمن مناسب برای روف گاردن نباید کوتاه تر از ۳۰ میلیمتر باشد.
  • محصول خریداری شده باید توانایی مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید را داشته باشد.
  • نسوز باشد به این معنی که در صورت آتش گرفتن شعله ور نشده و بصورت نقطه ای بسوزد.
  • مقاومت بالایی در برابر فشار پایه میز و صندلی و اجسام سنگین دیگر مانند گلدان داشته باشد.
  • قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و نرم و منعطف باشد.
  • دارای لایه بکینگ مقاوم برای نصب در هر شرایط آب و هوایی باشد.

مزایای خرید چمن مصنوعی روف گاردن

چمن مصنوعی روف گاردن

امروزه در طراحی فضای سبز پشت بام اغلب از چمن مصنوعی برای روف گاردن استفاده می کنند. زیرا استفاده از این محصول دارای مزایای بسیاری بوده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

فضای زیباتر و آرامش بخش : طراحی فضای سبز در محیط های مسکونی، اداری و تجاری می توانند باعث افزایش روحیه شما و زیباتر شدن محیط کار و زندگی تان شوند.

کنترل دمای ساختمان : چمن مصنوعی روف گاردن می توانند به عنوان یک عایق برای کنترل خروج هوای گرم و سرد ساختمان در فصول مختلف سال عمل کند.

افزایش ماندگاری سقف ساختمان : اغلب ساختمان هایی که سقف آنها دارای پوشش نمی باشد به مرور زمان و به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید و بارش برف و باران دچار فرسودگی شده و در برخی مواقع حتی امکان ریزش سقف وجود دارد. برای اینکه بتوانید از فرسایش سقف ساختمان خود جلوگیری کنید و پوشش زیبایی هم داشته باشد، می توانید از چمن مصنوعی باری پشت بام استفاده کنید.

روش های نصب چمن مصنوعی در روف گاردن

روش های مختلفی برای اجرا و نصب چمن مصنوعی در روف گاردن استفاده می شوند. شرکت ایرانیان چمن به دلیل داشتن تجربه در اجرای پروژه های مختلف در زمینه نصب چمن مصنوعی روف گاردن از سه روش مختلف طراحی فضای سبز پشت بام را انجام می دهد:

نصب یکپارچه : در این روش پشت بام را کاملاً با استفاده از چمن مصنوعی پوشش می دهیم.

نصب بین سنگ و موزاییک : در این روش از چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک برای پوشش کف روف گاردن استفاده می کنیم.

نصب بصورت نواری : در برخی از پروژه های طراحی بام سبز برای زیباتر شدن فضای روف گاردن می توان از چمن مصنوعی نواری استفاده کرد.

تخلیه آب از طریق زهکش چمن

برای خروج آبی که بر روی پشت بام جمع می شود از سیستم زهکش چمن استفاده می کنیم. همچنین می توان از پنل های کف کاذب که معمولاً دارای ابعاد ۳۰ در ۳۰ سانتیمتر و جنس پی وی سی می باشند استفاده کرد. این پنل ها به یکدیگر چفت شده و با ایجاد سطحی یکدست در ارتفاع ۱ تا ۱.۵ سانیتیمتری از سطح پشت بام نصب می شوند. در نتیجه آب باران یا آب حاصل از شستشو از لایه زهکش چمن خارج شده و از طریق ناودان به بیرون منتقل می شود.

استفاده از این روش به دلیل خروج تمام آب های جمع شده در پشت بام، می تواند باعث افزایش ماندگاری چمن مصنوعی شود و همچنین روش استفاده از زهکش بهترین روش برای خارج کردن آب از روی چمن مصنوعی روف گاردن می باشد. شاید نصب کف کاذب بر روی پشت بام کمی هزینه بر باشد اما به دلیل مزایای بسیاری که دارید بیشتر توصیه می گردد.

تخلیه آب از طریق شیب پشت بام

چمن مصنوعی روف گاردن

اگر پشت بام خانه یا محل کار شما دارای شیب مناسب باشد، استفاده از روش تخلیه آب از طریق شیب پشت بام کار بسیار ساده ای است. در این دست پروژه ها از چمن مصنوعی بدون زهکش استفاده می شود و آب باران به راحتی از بین الیاف چمن عبور کرده و در جهت شیب پشت بام بطور کامل خارج می شود. این روش نصب چمن مصنوعی روف گاردن بسیار ارزان قیمت و کم هزینه بوده و بیشتر منازل مسکونی از این روش برای نصب چمن مصنوعی بر روی پشت بام استفاده می کنند.

همانطور که می دانید بیشتر شرکت های بزرگ برای افزایش راندمان کاری کارمندان خود سعی در بهتر کردن محیط کاری آنها دارند. زیرا دریافته اند که افزایش روحیه کارکنان در یک شرکت می تواند باعث افزایش راندمان و سوددهی کسب و کارهای آنها شود. آیا شما هم به زیباسازی محیط کار و افزایش روحیه کارمندان خود فکر کرده اید؟

آیا می دانید که افزایش روحیه کارمندان شما در محیط کار می تواند چقدر در افزایش بهره وری و راندمان کسب و کار شما موثر باشد؟ پس بهتر است که برای این منظور از طراحی فضای سبز در محیط کار خود شروع کنید و اگر به مشاوره نیاز دارید می توانید با شرکت ایرانیان چمن در ارتباط باشید. تلفن : ۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲

اگر امکان و دسترسی به فضای پشت بام برای ایجادی محیطی شاد و سرگرم کننده برای کارمندان تان وجود دارد، می توانید با کم ترین هزینه و ساخت روف گاردن با چمن مصنوعی یک فضای زیبا و دلنشین را ایجاد کنید. امروزه اغلب شرکت های موفق که به کارمندان و رشد کسب و کار خود اهمیت می دهند سعی می کنند با مواردی از قبیل طراحی بام سبز قدم موثری در این جهت بر دارند.

پشت بام سبز برای ساختمان های اداری و تجاری

چمن مصنوعی برای پشت بام

اگر می خواهید درباره پشت بام سبز بیشتر بدانید در این بخش توضیحات جالبی را می توانید پیدا کنید. در بیشتر مواقع پشت بام ساختمان ها فضایی خالی و بدون استفاده است که در برخی موارد ممکن است برای انبار کردن وسایل دور ریز استفاده شود. در محیط های شهری به ویژه شهرهای بزرگ مانند تهران، می توانید از پشت بام به عنوان فضایی برای تفریح و استراحت های کوتاه مدت استفاده کنید. با استفاده از چمن مصنوعی برای پشت بام می توانید بام سبز بسیار زیبایی را با کم ترین هزینه اجرا کرده و محیط خوبی برای استحرات کارمندان و اعضای شرکت خود به وجود آورید.

بر اساس گفته روانشناسان، رنگ سبز می تواند در کاهش استرس و افزایش حس امنیت و آرامش کمک بسیاری به افراد بکند. همچنین رنگ سبز می تواند در کنترل روان و ایجاد تمرکز در افراد مختلف موثر باشد. وقتی که شما در محیطی سبرسبز و شاداب کار می کنید و یا مشغول استراحت هستید، احساس امنیت و راحتی بیشتری خواهید داشت.

خوشبختانه نصب چمن مصنوعی روی ایزوگام امکان پذیر است و به دلیل خروج ساده آب از روی سطح آن، هیچگونه آسیبی متوجه سقف ساختمان نخواهد شد.

اگر قصد اجرای پشت بام سبز را دارید می توانید از انواع چمن مصنوعی برای اینکار استفاده کنید. چمن مصنوعی دارای انواع بهاره و پاییزه می باشد که هر کدام دارای سبک و زیبایی مختص به خود هستند. اگر دوست دارید سقف خانه یا محل کار خود را با چمن های بهاره تزئین کنید می توانید از مدل هایی که دارای رنگ های ترکیبی روشن و تیره هستند استفاده نمایید. چمن مصنوعی تزئینی پاییزه ترکیبی از رنگ های سبز و زرد است که ظاهری کاملاً طبیعی و زیبا دارند.

کاربرد پشت بام سبز در ساختمان های تجاری و اداری

چمن مصنوعی روف گاردن

شما می توانید با نصب چمن مصنوعی پشت بام سبز بسیار زیبایی را طراحی و اجرا کنید تا محیط کار برای کارمندان تان دلنشین تر شده و اوقات فراغت آنها در محیط کار به بهترین شکل سپری شود. اگر مایل باشید می توانید با استفاده از نصب آلاچیق و چیدمان میز و صندلی فضای روف گاردن را بسیار زیباتر و کاربردی تر کنید. در این صورت امکان صرف چای و نوشیدن قهوه برای رفع خستگی کارمندان شما فراهم خواهد شد. طبق مطالعات انجام شده توسط کارشناسان، افزایش روحیه کارمندان و استراحت های کوتاه مدت در محیطی آرام می تواند در افزایش راندمان و سود دهی کسب و کارها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

همه ما دوست داریم در زمان استراحت یک نوشیدنی مانند چای یا قهوه را در محیط امن و آرام بنوشیم. این آرامش می تواند ما را برای شروع دوباره کارهای روزمره آماده تر کند. همچنین افزایش روحیه در افراد باعث پیشرفت بهتر جلسات و مذاکرات کاری می شود. بنابراین ساخت روف گاردن با چمن مصنوعی علاوه بر اینکه برای کارمندان شما مفید است، می تواند به خودتان هم به عنوان یک مدیر دانا و کارآمد کمک کند تا بتوانید جلسات مهم کاری را در فضای زیبا و آرام برگذار کنید.

همانطور که می دانید کارمندان یک شرکت برای اینکه بتوانند بهتر کار کنند باید روحیه قوی و شاداب داشته باشند. ایجاد حس اطمینان و آرامش در کارمندان می تواند با کمترین هزینه و ساخت پشت بام سبز تقویت شود. زیرا این کارمندان شما هستند که اهداف کاری شرکت را پیش می برند و باعث ارتقای برند شما می شوند. پس باید شما نیز به عنوان مدیر کسب و کار برای افزایش روحیه و تمرکز کارمندان خود تلاش کنید.

نحوه نصب چمن مصنوعی روی پشت بام

برای نصب چمن مصنوعی بر روی روف گاردن بهترین کار استفاده از خدمات نصاب های حرفه ای و با تجربه می باشد. نصب چمن مصنوعی در روف گاردن کاری کاملاً تخصصی بوده و مراحل انجام آن به شرح ذیل می باشد:

  1. ابتدا باید ابعاد پشت بام را اندازه بگیریم و سقف را برای نصب زیرسازی کنیم. زیرسازی برای هدایت آب به سمت ناودان انجام می شود. برای ایجاد شیب مناسب علاوه بر خروج کامل آب باید به نوع پوشش پشت بام توجه شود تا آسیبی به ایزوگام وارد نگردد.
  2. اگر لازم به نصب باربیکیو در روف گاردن باشد، می بایست در گام دوم کارهای مربوط به نصب لوله های برق و آب و گار را انجام دهیم.
  3. در این مرحله از نصب چمن مصنوعی روف گاردن باید المان های تزئینی مانند انواع گل ها و گیاهان طبیعی را برای چیدمان در پشت بام آماده کنیم.
  4. در آخرین مرحله رول های چمن مصنوعی را یکی از پس از دیگری بر رو پشت بام نصب می کنیم تا در نهایت یک روف گاردن زیبا و سبز داشته باشیم.

نصب چمن مصنوعی روف گاردن ساده و سریع

شاید باور اینکه می توان از فضای خالی و بدون استفاده پشت بام فقط با نصب چمن مصنوعی روف گاردن سرسبز و زیبایی مانند آنچه که در تصویر زیر می بینید، ایجاد کرد کمی سخت باشد. برای طراحی فضای روف گاردن یا بام سبز می توان از انواع گل و گیاه درون گلدان های سفالی یا فلزی و پلاستیکی در شکل و رنگ های مختلف استفاده کرد. همچنین چیدن مبلمان و میز و صندلی ها می تواند فضا را بسیار زیبا و کاربردی تر کند.

نصب چمن مصنوعی برای روف گاردن علاوه بر اینکه جنبه زیبایی دارد، به عنوان عایق و محافظی برای ایزوگام پشت بام عمل کرده و ماندگاری سقف ساختمان را افزایش می دهد. به علاوه قرار دادن گلدان های سنگین و یا پایه میز و صندلی ها نمی تواند به ایزوگام آسیبی بزند. بنابراین مشاهده می کنید که با کمترین هزینه و ارزان ترین قیمت می توانید از داشتن روف گاردن زیبا و دلنشین در محیط کار و زندگی خود لذت ببرید.

معرفی مدل های چمن مصنوعی برای پشت بام

چمن مصنوعی برای پشت بام

روف گاردن جزو فضاهای پر تردد است که باید از چمن مصنوعی با تراکم بالا برای نصب در این محیط استفاده شود. البته اگر از چمن مصنوعی برای ساخت روف گاردن در ساختمان های اداری و تجاری مانند هتل یا کافه رستوران ها استفاده می کنید، باید از چمن های مصنوعی که دارای مقاومت بیشتری در برابر فشار هستند استفاده کنید. برای همین در ادامه مهم ترین مشخصات برای خرید چمن مصنوعی مناسب روف گاردن های پر تردد آورده شده است:

  • ارتفاع چمن بین ۲۰ تا ۳۵ میلیمتر باشد : همانطور که می دانید چمن های مصنوعی که ارتفاع کمتر از ۲۰ میلیمتر دارند دارای ظاهری غیرطبیعی هستند. بنابراین اگر می خواهید روف گاردن زیبایی داشته باشید باید از مدل هایی که دارای ارتفاع ۲۰ تا ۳۵ میلیمتری هستند و مقاومت خوبی در برابر انواع فشار دارند استفاده کنید.
  • تراکم چمن مصنوعی : یکی از مهمترین عوامل در انتخاب و خرید چمن مصنوعی برای پشت بام و روف گاردن میزان تراکم محصول است. بنابراین دقت کنید از میان مدل هایی که دارای تراکم و دیتکس بالاتری هستند و در مقابل انواع فشار و ضربات مقاومت بیشتری دارند انتخاب کنید.
  • کیفیت الیاف چمن مصنوعی : چمن مصنوعی روف گاردن برای نصب در پشت بام باید بتواند انواع فشارها را تحمل کرده و قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. زیرا الیاف بی کیفیت می تواند به دلیل رفت و آمد زیاد باعث تغییر شکل چمن مصنوعی شود.

در ادامه چند نمونه از بهترین چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن را مشاهده می کنید.

تاثیر طراحی روف گاردن با چمن مصنوعی در روحیه شما

چمن مصنوعی روف گاردن

بسیاری از کارشناسانی که در زمینه طراحی فضای سبز فعالیت دارند، نصب چمن مصنوعی برای پشت بام و روف گاردن را یکی از بهترین ایده ها معرفی می کنند. بنابراین می توانید به روش های مختلف از این فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید:

  1. ایجاد فضای بازی امن و مفرح برای کودکان
  2. ایجاد فضایی برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه
  3. ایجاد فضایی برای ورزش کردن های سبک و کم سر و صدا مانند یوگا

همچنین سکوت و آرامشی که در فضای روف گاردن وجود دارد، می تواند این محیط را به محل مناسبی برای انجام کارهایی که به آرامش نیاز دارند تبدیل کند. به عنوان مثال می توانید از فضای پشت بام سبز برای انجام کارهایی مانند نقاشی، نوشتن شعر و متن های زیبا، طراحی با نرم افزارهای کامپیوتری و … استفاده کنید.

طراحی فضای سبز روف گاردن با چمن مصنوعی برای پشت بام

چمن مصنوعی برای روف گاردن

ایده های بسیاری برای استفاده از این فضا وجود دارند. مانند اینکه می توانید با قرار دادن گلدان های طبیعی و یا جعبه های چوبی و زیبا برای کاشت انواع گیاهان و گلها، محیط کار و زندگی تان را بسیار زیبا و دلنشین تر کنید. علاوه بر همه این موارد چمن مصنوعی روف گاردن می تواند به عنوان عایق حرارتی عمل کرده و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری ز هدر رفت گرما در فصل زمستان و سرما در تابستان شود. زیرا چمن مصنوعی بصورت چند لایه ساخته شده و لایه زیرین آن که از لاتکس تهیه شده است چنین قابلیتی را به این محصول اضافه می کند.

ترکیب چوب ترمو و چمن در روف گاردن

ترکیب رنگ سبز چمن و چوب همانطور که در محیط های طبیعی مشاهده می شوند، می توانند باعث افزایش حس آرامش و نشاط در شما و اطرافیانتان گردد. المان هایی مانند چوب ترمو، نیمکت و آلاچیق های چوبی که دارای رنگ قهوه ای هستند، می توانند باعث زیباتر شدن فضای روف گاردن شوند.

ساخت مینی گلف با چمن مصنوعی برای پشت بام

مینی گلف با چمن مصنوعی روف گاردن

یکی از ایده های جالب برای مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری ساخت زمین مینی گلف چمن مصنوعی در روف گاردن است که بسیار کاربردی و جذاب است. با استفاده از این ایده می توانید فضای روف گاردن را کاربردی تر کنید و محیط مناسبی برای تفریح ساکنین ساختمان با کمترین هزینه برای روف گاردن به وجود آورید.

ورزش گلف یکی از رشته های ورزشی دوست داشتنی است که بازی کردن آن کار بسیار ساده ای می باشد. برای همین همه افراد خانواده یا ساکنین ساختمان می توانند در محیط پشت بام و روف گاردن این بازی را در چمن مصنوعی انجام دهند. ساختمان های بسیاری در تهران وجود دارند که با کم ترین هزینه پشت بام های خود را با استفاده از چمن مصنوعی برای زمین گلف تزئین کرده و آماده انجام این ورزش شاد و مفرح هستند. مدل های زیر نمونه هایی از چمن مصنوعی مناسب برای زمین گلف و مینی گلف هستند که می توانید با ارزان ترین قیمت خرید خود را انجام دهید:

شرکت ایرانیان چمن یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی ورزشی در کل کشور بوده و دارای پروژه های اجرایی بسیاری در زمینه انواع چمن مصنوعی فوتبالی، زمین گلف، تنیس و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با تلفن ۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲ در ارتباط باشید.

خرید چمن مصنوعی روف گاردن و پشت بام

شرکت تولید کننده چمن مصنوعی ایرانیان چمن یکی از بزرگترین فروشگاه های چمن مصنوعی برای روف گاردن در ایران بوده که در تهران واقع شده است. ایرانیان چمن علاوه بر فروش چمن مصنوعی در زمینه ایده پردازی، مشاوره طراحی فضای سبز شهری و ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری و نیز طراحی و اجرای پروژه هایی نظر راه اندازی ورزشگاه های فوتبال و … در کل کشور فعالیت دارد.

به همین منظور در راستای ارائه خدمات بهتر به مشتریان گرامی امکان خرید و فروش چمن مصنوعی روف گاردن با قیمت مناسب و ارزان همراه طراحی اختصاصی با توجه به سلیقه مشتری فراهم شده است. بنابراین اگر قصد خرید چمن مصنوعی روف گاردن برای پشت بام خانه یا محل کار خود را دارید، می توانید با کارشناسان فروش این شرکت در ارتباط باشید.

قیمت چمن مصنوعی روف گاردن و پشت بام

لازم به ذکر است که کلیه مراحل نصب و اجرای چمن مصنوعی برای پشت بام و روف گاردن دارای هزینه است و این هزینه علاوه بر نصب چمن مصنوعی روف گاردن شامل موارد ذیل خواهد بود:

قیمت چمن مصنوعی روف گاردن : قیمت چمن مصنوعی کاملاً به نوع کاربری و مدل و کیفیت ساخت و نیز مواردی از قبیل میزان تراکم، ارتفاع الیاف و دیتکس چمن بستگی دارد.

هزینه و قیمت ابزار نصب : لوازم جانبی و ابزارهایی که برای نصب لازم است شامل هزینه می باشد. مانند چسب دو جزئی و نوار اتصال و … که هر کدام دارای قیمت خاص خود است.

هزینه نصاب : نصب چمن مصنوعی در روف گاردن باید توسط افراد ماهر انجام شود. برای همین لازم است تا هزینه نصب به ازای هر مترمربع پرداخت شود.

توضیحاتی که در این متن درباره انواع مدل های چمن مصنوعی برای پشت بام ارائه شد و نیز مدل هایی از انواع چمن مصنوعی تزئینی بهاره و پاییزه معرفی گردید برای شناخت بهتر شما از این محصول و نحوه نصب و هزینه های انجام پروژه بوده است. در صورتی که مایل باشید می توانید برای آگاهی از قیمت هر یک از محصولات ما به فروشگاه چمن مصنوعی ایرانیان چمن مراجعه نمایید.