چمن مصنوعی برای مدرسه

با توجه به اینکه امروزه بیشتر وقت دانش آموزان و بطور کلی گروه سنی نوجوان صرف انجام بازی های کامپیوتری و دیدن تصاویر و ویدئوها در شبکه های اجتماعی می شود، این موضوع می تواند در رشد جسمانی و حتی روانی آنها تاثیرات منفی داشته باشد. اما با وجود انواع بازی و سرگرمی هایی که امروزه از طریق گوشی های هوشمند و کنسول های بازی دانش آموزان را سرگرم کرده است چطور می توانیم آنها را به انجام فعالیت های بدنی و ورزش کردن تشویق کنیم؟

از جمله مشکلات عمده ای که برای فعالیت بدنی دانش آموزان وجود دارد این است که زمین های ورزشی که دارای امکانات کافی و مناسبی باشند یا در کل وجود ندارد یا این که بسیار کم هستند. برای همین شاید مدیران مدارس بتوانند با فراهم کردن محیط مناسب برای ورزش و انجام فعالیت های بدنی دانش آموزان به آنها کمک کنند. به عنوان نمونه می توان از حیاط مدرسه به عنوان یک محیط ورزشی امن و مناسب برای ورزش دانش آموزان استفاده کرد. امروزه با وجود چمن مصنوعی ورزشی که برای ساخت زمین های بازی نظیر فوتبال و غیره استفاده می شود گزینه مناسبی برای پوشش کف حیاط مدارس می باشد.

اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای مدرسه خود را دارید بهتر است ابتدا با کاربری انواع چمن مصنوعی آشنا شوید. در واقع هر مدل چمن مصنوعی برای کاربری خاصی تولید شده و استفاده می شود، بنابراین شما نمی توانید از چمن هایی که برای زمین ورزشی و بازی تولید شده اند به منظور تزئین قسمت های دیگر مدرسه استفاده کنید. اگر این موضوع را بدانید هزینه های انجام پروژه شما بسیار کمتر خواهد بود. بر همین اساس اگر می خواهید از چمن مصنوعی برای ساخت زمین ورزشی و بازی در مدرسه استفاده کنید بهتر است از مدل هایی که دارای الیاف محکم و تراکم بالاتری هستند استفاده کنید و برای تزئین و زیبایی قسمت های دیگر مدرسه از مدل هایی که ارزان تر هستند کمک بگیرید تا هزینه های شما تا حد ممکن پایین تر بیاید. در ادامه این مطلب با انواع کاربری این محصول و انواع و قیمت چمن های مختلف که برای نصب در حیاط مدرسه و بخش های دیگر آموزشگاه شما مناسب است آشنا خواهید شد.

مزایای خرید چمن مصنوعی برای مدرسه

چمن مصنوعی برای مدرسه

همانطور که بیان شد یکی از مهم ترین دلایلی که مسئولین مدارس به فکر خرید چمن مصنوعی برای کف حیاط مدرسه می افتند فراهم کردن محیط مناسب و امن برای بازی و ورزش دانش آموزان است. علاوه بر این مدرسه هایی که به زیبایی و امکانات محیط آموزشی دانش آموزان اهمیت می دهند به دلیل جلب توجه والدین و نیز خود نوجوانان شانس بالاتری برای جذب و ثبت نام افراد بیشتری را خواهند داشت. در هر صورت اگر شما هم مایل هستید که از این چمن ها برای پوشش کف حیاط مرکز آموزشی خود استفاده کنید می توانید به مزایای بسیاری که برای نصب چمن مصنوعی مدارس معرفی می کنیم توجه نمایید.

مدیریت بهتر بودجه مدرسه

چمن های مصنوعی نیازی به مراقبت و نگهداری خاصی ندارند و به دلیل اینکه از مواد درجه یک و مقاومی چون پلی اتیلن تولید می شوند می توانند حداقل برای ۱۰ سال دوام بیاورند. خرید چمن مصنوعی در واقع یک سرمایه گذاری است تا اینکه نوعی هزینه کردن باشد زیرا علاوه بر زیباسازی محیط مدرسه و جذب دانش آموزان بیشتر به دلیل عدم نیاز به شستشوی مداوم در مصرف آب نیز صرفه جویی می کند که باعث مدیریت بهتر بودجه مدرسه خواهد شد.

عدم نیاز به مراقبت و نگهداری

همانطور که گفته شد چمن های مصنوعی نیازی به شستشوی مداوم ندارند و به همین خاطر در مصرف آب صرفه جویی می شود. از طرف دیگر برخی از مدارس از چمن طبیعی برای ساخت زمین بازی برای دانش آموزان استفاده می کنند که اغلب نیاز به آبیاری، کود دهی و سمپاشی و هرس کردن های مداوم دارند که همه این ها هزینه های زیادی را به مدارس تحمیل خواهند کرد. از طرف دیگر چمن های طبیعی در همه فصول و شرایط آب و هوایی و مناطق مختلف کشور قابل استفاده نیستند و مدام باید به آنها رسیدگی کرد. بنابراین اگر می خواهید کفپوش مناسبی برای حیاط آموزشگاه خود خریداری کنید پیشنهاد می کنیم از چمن مصنوعی مدرسه استفاده کنید. جالب است بدانید چمن مصنوعی برای مدرسه دارای سیستم زهکش بوده به نحوی که آب باران یا آب حاصل از شستشو به راحتی از آن عبور کرده و خیلی زود سطح چمن خشک می شود.

امنیت بیشتر و جلوگیری از آسیب دیدگی دانش آموزان

ایمنی، انعطاف و خاصیت ضربه پذیری چمن مصنوعی به نسبت چمن های طبیعی بسیار بیشتر بوده و به همین خاطر گزینه مناسب تری برای ساخت زمین ورزشی و بازی برای دانش آموزان است. برای نصب چمن مصنوعی مدارس از یک لایه ضربه گیر بسیار قوی که به لایه ژئوتکستایل معروف است استفاده می شود که خاصیت ارتجاعی بسیار خوبی دارد و می تواند تا حد زیادی از آسیب دیدن دانش آموزان هنگام زمین خوردن جلوگیری کند.

به عنوان یک مدیر مسئول انتخاب با شماست که تصمیم بگیرید از چمن مصنوعی برای ساخت زمین ورزشی در مدرسه تان استفاده کنید یا هر کفپوش دیگر.

تاثیر چمن مصنوعی بر شادابی دانش آموزان

چمن مصنوعی برای مدرسه

بر اساس نظر کارشناسان رنگ سبز می تواند در افزایش روحیه و نیز بالا بردن سطح انرژی انسان ها موثر باشد. در واقع وقتی که شما به محیط های سرسبزی چون پارک ها و یا طبیعت می روید روحیه تان بهتر می شود و احساس نشاط و سر زندگی می کنید.

بنابراین خوب است که برای افزایش روحیه دانش آموزان و ایجاد حس نشاط در آنها که تقریباً نیمی از وقت خود را در محیط مدرسه می گذرانند سعی کنیم تا با کمترین هزینه فضای مناسبی را ایجاد کنیم. این موضوع علاوه بر افزایش روحیه دانش آموزان و کمک به سلامت روان و جسم آنها می تواند در بهبود عملکرد آنها در زمینه تحصیلی هم موثر باشد. اکنون که پس از مدت ها که کرونا به حالت کنترل شده در آمده و مدارس بازگشایی شده اند و کلاس های درس بصورت حضوری برگزار می شوند بهترین فرصت است تا با استفاده از چمن مصنوعی که به مزایای بسیاری که این محصول دارد پیش تر اشاره کردیم، یک زمین بازی و ورزشی زیبا و مناسب برای دانش آموزان فراهم کنیم. چمن مصنوعی مدارس علاوه بر اینکه در زیباسازی حیاط مدرسه موثر هستند و نقش زیادی در افزایش روحیه دانش آموزان دارند به دلیل احساس خوبی که به والدین می دهند به عنوان یک گزینه مناسب برای افزایش ثبت نامی ها در آموزشگاه شما نیز بکار می روند. زیرا همه دانش آموزان و به ویژه والدین آنها دوست دارند فرزندان خود را در مدرسه ای ثبت نام کنند که دارای محیط بهتر باشد و مسئولان و مدیران آن مدارس به فراهم کردن محیط آموزشی بهتر برای دانش آموزان اهمیت بدهند.

نکات مهم در خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برای مدرسه

برای اینکه بتوانید بهترین مدل چمن مصنوعی را برای مدرسه خود خریداری کنید بهتر است به یکسری نکات فنی مهم در این خصوص توجه کنید زیرا خیلی می تواند به شما کمک کنند.

ارتفاع تیغه ها و الیاف

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی اهمیت ویژه ای در انتخاب مدل مناسب برای کاربری های مختلف دارند که معمولاً از ۸ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر در بازار موجود است. ارتفاع چمن مصنوعی از لایه بکینگ آن تا نوک تیغه قابل اندازه گیری می باشد. هرچند بیشتر افراد دوست دارند چمن های مصنوعی با ارتفاع بلندتر را به خاطر داشتن ظاهری طبیعی تر و نیز نرمی بیشتر خریداری کنند، اما باید با توجه به نوع کاربری مورد نظرتان بتوانید چمن مصنوعی با ارتفاع مناسب را انتخاب کنید. مثلاً برای زمین بازی مدارس توصیه می شود که از چمن های مصنوعی استفاده کنید که حداقل دارای ۲۵ میلیمتر ارتفاع هستند زیرا این محصولات علاوه بر اینکه نرمی بیشتری دارند و خیلی زیباتر به نظر می رسند دارای خاصیت ضربه پذیری بالایی هستند که می تواند در کاهش آسیب های احتمالی به دانش آموزان که ممکن است در اثر زمین خورد ایجاد شود جلوگیری کند.

البته اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای طراحی فضای سبز مدرسه را دارید و نمی خواهید زمین بازی برای دانش آموزان درست کنید می توانید از انواع چمن مصنوعی تزئینی که توسط شرکت ایرانیان چمن به فروش می رسند انتخاب نمایید. این چمن ها از ارتفاع ۸ میلیمتری تا ۳۵ میلیمتری قابل خریداری هستند که بر اساس میزان تراکم و نیز ارتفاع الیاف آنها قابلیت نصب در قسمت های مختلف ساختمان مدرسه را دارند.

همچنین اگر از چمن مصنوعی برای زمین بازی و ورزشی استفاده می کنید بهتر است از مدل هایی که دارای الیاف بلندتر از ۲۵ میلیمتر تا ۳۵ میلیمتر هستند انتخاب کنید که معمولاً بصورت دوبافت تولید شده و دارای تراکم و دیتکس بالا می باشند. هرچند که توصیه می کنیم از چمن مصنوعی ورزشی برای پوشش کف حیاط مدرسه استفاده کنید زیرا این محصولات دارای ارتفاع بالاتر از ۴۰ تا ۵۰ میلیمتر بوده و بسیار نرم تر هستند.

میزان تراکم و وزن

یکی دیگر از مهمترین مواردی که در انتخاب چمن مصنوعی برای مدرسه باید مورد توجه قرار بگیرد میزان تراکم الیاف چمن مصنوعی در هر متر مربع و نیز وزن آن می باشد. چمن های مصنوعی که دارای تراکم بیشتری هستند به مراتب وزن بالاتری دارند و در عین حال دوام و ماندگاری آنها نیز خیلی بیشتر است. فراموش نکنید که چمن مصنوعی برای مدارس مناسب است که به ازای هر مترمربع حدود ۲ تا ۳ کیلوگرم وزن داشته باشد.

جنس الیاف

در صورتی که می خواهید از چمن مصنوعی برای زمین بازی مدرسه استفاده کنید مهم تر از زیبایی ظاهری چمن باید به دوام و مقاومت الیاف آن توجه داشته باشید، زیرا دانش آموزان به دلیل اقتضای سنی خود بسیار پر انرژی هستند و به همین دلیل استحکام الیاف چمن مهم ترین چیز است. امروزه مواد اولیه چمن مصنوعی از نایلون، پلی اتیلن و پلی پروپیلن تشکیل می شوند. البته بیشتر چمن های مصنوعی که در ایران به فروش می رسند از جنس پلی اتیلن و در برخی موارد از پلی پروپیلن است.

جنس الیاف چمن مصنوعی برای مدارس باید به گونه ای باشد که بتواند در شرایطی که تحت انواع فشارهای کششی و خمیدگی قرار می گیرد برای سال های طولانی دوام بیاورد. همچنین چمن مصنوعی مدرسه به دلیل اینکه در طول روز در معرض نور مستقیم خورشید است باید از مواد اولیه با جنس مرغوب تولید شده باشد تا بتواند کیفیت الیاف و رنگ خود را کاملاً حفظ کند. بر همین اساس چمن هایی که دارای کیفیت بالاتری هستند و می توانند در هر شرایطی بیشتری بازدهی را داشته باشند معمولاً گران قیمت می باشند.

کیفیت لایه بکینگ و فیلرها

چمن مصنوعی برای مدرسه

فیلر یا پرکننده هایی که برای افزایش مقاومت الیاف چمن استفاده می شود باید از مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشد. همچنین می توان از سیلیس برای پر کردن چمن مصنوعی ورزشی در هنگام نصب در کف حیاط مدارس استفاده کرد. لایه بکینگ که اولین لایه از چمن مصنوعی می باشد تنوع بالایی داشته و باید از کیفیت مناسب برخوردار باشد. با توجه به اینکه چمن مصنوعی مدارس در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد و در فصول سرد سال در معرض بارش باران و برف قرار می گیرد باید از بکینگ مناسب و با کیفیت ساخته شده باشد.

ایمنی

همه والدین به اینکه فرزندان آنها در مدارسی مشغول به تحصیل باشند که بتواند حداکثر امنیت را برای آنها فراهم کند اهمیت می دهند. یکی از این موارد امنیت جسمانی دانش آموزان است که به دلیل جنب و جوشی که دارند به ویژه در زنگ تفریح یا ورزش، امکان زمین خوردن آنها خیلی زیاد است. به همین خاطر مدیران و مسئولین مدارس می توانند با انتخاب و خرید چمن مصنوعی به عنوان یک کفپوش مناسب برای زمین بازی و حیاط مدرسه شرایط امن تری برای دانش آموزان به وجود آورند.

جالب است که بدانید چمن مصنوعی شعله ور نمی شود و همین نکته می تواند در افزایش امنیت دانش آموزان و معلمین موثر باشد. البته ممکن است همه چمن های مصنوعی دارای این قابلیت نباشند برای همین بهتر است محصول مورد نیاز خود را از فروشگاه ها و شرکت های معتبر مانند شرکت ایرانیان چمن خریداری کنید که دارای تاییدیه فیفا و استاندارد برای چمن های مصنوعی ورزشی هستند. این شرکت ها می توانند با ارائه مدارک و گواهینامه های مربوطه نسوز بودن چمن هایی که به شما ارائه می کنند را ثابت کنند.

رنگ بندی

مورد دیگری که اهمیت دارد تنوع رنگ چمن مصنوعی است که در زیبایی محیط بسیار موثر می باشد. برخی از چمن های مصنوعی دارای فیلرها و الیافی هستند که معمولاً به رنگ زرد، کرم یا قهوه ای بوده که باعث طبیعی تر شدن ظاهر چمن می شوند و زیبایی آن را چندین برابر می کنند. همچنین می توانید از چمن های دوبافت و دو رنگ استفاده کنید که ترکیب رنگ جذاب تری را به وجود آورید.

دوام و ماندگاری

نوبت به مهمترین ویژگی یک چمن مصنوعی مناسب برای مدرسه می رسد که چیزی جز دوام و ماندگاری بالای آن نمی باشد. چمن های مصنوعی که دوام بالاتری دارند در واقع مدت طولانی تری قابل استفاده هستند و می توانند انواع فشارها و تنش هایی که ممکن است بر اثر تردد بالایی دانش آموزان و دویدن و بازی کردن آنها در زمین های ورزشی ایجاد شود را تحمل کنند. حیاط مدرسه یکی از پر تردد ترین مکان هاست و به همین خاطر اگر می خواهید محصولی که خریداری کرده اید برای سال های طولانی دوام بیاورد و خراب نشود باید از چمن های با کیفیت بالاتر استفاده کنید. همانطور که می دانید کیفیت بالاتر می تواند در افزایش قیمت چمن مصنوعی موثر باشد برای همین بهتر است پیش از هر کاری ابتدا با مشاورین فروش شرکت ایرانیان چمن در خصوص انتخاب محصول مناسب مشورت کنید.

انواع کاربردهای چمن مصنوعی برای مدارس

چمن مصنوعی برای مدرسه

از جمله کاربردی ترین موارد استفاده چمن مصنوعی مدارس، چمن مصنوعی برای زمین فوتبال است. بیشتر مدارس قسمتی از حیاط را برای زمین فوتبال اختصاص می دهند که دانش آموزان بتوانند در آنجا بازی کنند. اگر مدرسه شما در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان است بهتر است به فکر ساخت یک زمین فوتبال استاندارد باشید. به همین خاطر می توانید از انواع چمن های ورزشی با ارتفاع ۲۰ تا ۳۵ میلیمتری استفاده کنید. این چمن ها دراای لایه ژئوتکستایل هستند و قابلیت ضربه پذیری بالایی نیز دارند به همین خاطر برای ساخت زمین بازی و فوتبال برای دانش آموزان مناسب هستند.

آن دسته از مدیرانی که می خواهند یک زمین فوتبال استاندارد و حرفه ای برای مدرسه خود داشته باشند بهتر است فقط از چمن های ورزشی انتخاب کنند. این چمن ها به دلیل اینکه از مواد پر کننده ای چون سیلیس و گرانول استفاده می کنند به نسب دارای هزینه نصب گران تری هستند ولی به همان اندازه دوام، ماندگاری و کیفیت بالاتری هم دارند.

ساخت مسیر دویدن برای دانش آموزان

به عنوان یک ایده جالب می توانید از چمن مصنوعی مدرسه برای ساخت مسیر دویدن دانش آموزان در زنگ ورزش یا تفریح استفاده کنید. اگر حیاط مدرسه شما کوچک است این ایده گزینه خوبی برای شماست. همچنین با اینکار می توانید نظر دانش آموزان را به ورزش کردن جذب کنید و بر افزایش فعالیت بدنی آنها اثر مثبتی داشته باشید. برای اینکار کافی است تا دور حیاط مدرسه را با استفاده از چمن مصنوعی پوشش دهید و از بابت زمین خوردن دانش آموزان هم خاطر جمع باشید که آسیبی متوجه آنها نخواهد بود.

شرکت ایرانیان چمن پیشنهاد می کند که از چمن های مصنوعی ۲۵ تا ۳۵ میلیمتری که دارای تراکم و دیتکس بالایی هستند استفاده کنید. زیرا این مدل های به دلیل تراکم بالایی که دارند برای فضاهایی که تردد در آنها زیاد است مناسب می باشند.

فضای نشستن دانش آموزان

مدارسی که داری حیاط بزرگ تری هستند می توانند با قراردادن چند نیمکت محیط مناسبی برای تفریح دانش آموزان در حیاط مدرسه فراهم کنند. می توان از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش نرم و زیبا برای ساخت یک محیط سرسبز شبیه به یک پارک کوچک برای دانش آموزانی که دوست دارند در گوشه ای از حیاط مدرسه بنشینند و باهم صحبت کنند درست کرد. همچنین می توانید با رنگ کردن چند عدد لاستیک فرسوده خودرو برای آنها باغچه درست کنید، اینکار می تواند به زیباتر شدن حیاط مدارس کمک زیادی بکند.

برای ساختن چنین فضایی لازم نیست خیلی هزینه کنید زیرا می توانید از مدل های ارزان قیمت تر که ارتفاع کمتری دارند استفاده کنید. پیشنهاد ایرانیان چمن به شما استفاده از مدل هایی است که دارای ارتفاع ۸ تا ۱۵ میلیمتر می باشند.

زمین بازی

خوشبختانه چمن مصنوعی به نسبت سایر کفپوش ها دارای امنیت بیشتری بوده و کاملاً بهداشتی است، به همین خاطر گزینه مناسبی برای ساخت زمین بازی در مدارس محسوب می شود. ساخت زمین بازی برای دانش آموزان بیشتر در مدارس ابتدایی مرسوم است زیرا بچه ها در این سن نیاز به محیطی مناسب برای بازی کردن نیاز دارند.

برای این منظور می توانید از مدل هایی که دارای ارتفاع ۲۵ تا ۳۵ میلیمتر هستند استفاده کنید.

نصب چمن مصنوعی برای مدرسه

چمن مصنوعی برای مدرسه

برای نصب چمن مصنوعی در مدرسه بهتر از نصاب های حرفه ای و ماهر استفاده کنید. هر چند که نصب چمن مصنوعی برای مدارس مانند پهن کردن یک فرش معمولی می باشد اما در هنگام برش زدن و استفاده از چمن مخصوص باید دارای مهارت کافی باشید تا بتوانید از نتیجه کار لذت ببرید و محل اتصال رول های چمن کاملاً محکم باشند و دیده نشوند.

امکان نصب چمن مصنوعی مدرسه بر روی سطوح مختلف از جمله آسفالت و بتن وجود دارد ولی نصب چمن روی زمین خاکی کمی فرق دارد. پیش از اینکه چمن مصنوعی نصب شود باید کف حیاط مدرسه زیرسازی شود و سطح زیرین چمن می بایست دارای یک شیب مناسب برای خروج آب باران و حاصل از شستشو باشد. بعد از اینکه خرید چمن مصنوعی انجام شد می توانید از مشاورین ایرانیان چمن برای دریافت خدمات نصب چمن مصنوعی مشورت بگیرید تا آنها شما را بطور کامل راهنمایی کنند و در صورتی که به نصاب حرفه ای نیاز داشته باشید از طرف شرکت بهترین نصاب ها را به شما معرفی نمایند.

خرید چمن مصنوعی برای مدرسه

چمن مصنوعی برای مدرسه

در صورت نیاز به خرید چمن مصنوعی برای مدرسه می توانید با شرکت ایرانیان چمن از طریق تلفن ۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲ و موبایل ۰۹۱۲۴۰۴۱۳۳۷ در ارتباط باشید. مشاورین و کارشناسان فروش ایرانیان چمن آماده پاسخگویی به مشتریان گرامی هستند و شما را در زمینه انتخاب بهترین چمن مصنوعی مدرسه راهنمایی خواهند کرد. همچنین می توانید بصورت تقریبی از هزینه نصب چمن برای مرکز آموزشی خود مطلع شوید.

همچنین می توانید برای خرید چمن مصنوعی مدرسه سفارشات خود را بصورت تلفنی ثبت کرده و یا با مراجعه حضوری در دفتر ایرانیان چمن خریدتان را نهایی کنید.

سوالات متداول

مزایای چمن مصنوعی برای مدرسه چیست؟

  1. امنیت بیشتر دانش آموزان حین بازی و ورزش کردن
  2. عدم نیاز به رسیدگی و مراقبت های خاص
  3. صرفه جویی در هزینه های جاری و بلند مدت مدارس
  4. کمک به کیفیت تحصیل و افزایش روحیه دانش آموزان
  5. افزایش تعداد ثبت نامی ها

چمن مصنوعی برای مدارس چه کاربردهایی دارد؟

  1. ساخت زمین فوتبال استاندارد
  2. ایجاد فضایی برای نشستن و تفریح دانش آموزان
  3. ساخت محیط بازی برای بچه های دبستانی
  4. ایجاد مسیر دویدن دور حیاط مدرسه