چمن مصنوعی برای ویلا

در شهرهای بزرگی مانند تهران که تراکم ساختمان ها بسیار بالاست بیشتر خانه ها بصورت آپارتمانی ساخته می شوند و کمتر جایی می توان یک خانه ویلایی زیبا با فضای سبز مناسب پیدا کرد. از طرف دیگر شهرهای صنعتی و بزرگ هوای سالمی ندارند برای همین ساکنین این شهرها ترجیح می دهند که حداقل آخر هفته خود را در یک ویلای شخصی با فضای سبز مناسب سپری کنند. اگر شما هم قصد دارید که برای محوطه سازی از چمن مصنوعی برای ویلای خود استفاده کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید که توسط مجموعه ایرانیان چمن تهیه شده است.

آیا شما هم مطمئن نیستید که برای محوطه سازی ویلای خود استفاده از چمن مصنوعی مناسب تر است یا چمن طبیعی؟ در واقع چمن مصنوعی برای ویلا مناسب تر است. اولین مزیتی که این چمن ها دارند این است که نیازی به آبیاری، هرس کردن، کود دهی و سمپاشی ندارند و مراقبت و نگهداری از آنها بسیار ساده و کم هزینه است. از طرف دیگر خانه های ویلایی که اطراف شهرهای بزرگ مانند تهران ساخته می شوند اغلب برای آخر هفته ها یا ایام تعطیل مورد استفاده قرار می گیرند، اگر از چمن طبیعی برای طراحی فضای سبز استفاده شود به دلیل زنده بودن گیاه باید مدام هرس شوند و گرنه وقتی به ویلای خود سر می زنید با انبوهی از علف های هرز و چمن های کوتاه و بلند مواجه خواهید شد که اصلاً نمای زیبایی ندارد.

چمن های طبیعی محل مناسبی برای لانه کردن انواع حشرات و آفت ها هستند و خیلی سریع کثیف شده و موجب آلوده شدن محیط زندگی شما خواهند شد. اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید بهتر است با پرداخت هزینه ای بسیار کم برای محوطه سازی ویلا از چمن مصنوعی استفاده کنید. این چمن ها شاید در ابتدا کمی هزینه بالاتری داشته باشند ولی به دلیل دوام و ماندگاری بالایی که دارند و نیز عدم نیاز به مراقبت و نگهداری و … در دراز مدت به نفع شما خواهد بود. همچنین در لایه زیرین چمن های مصنوعی سیستم زهکش بسیار مناسبی وجود دارد که می تواند آب روی سطح چمن را به راحتی از منافذ خود عبور دهد. در نتیجه امکان شستشوی این چمن ها به راحتی وجود دارد و خیلی سریع خشک می شوند.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که فقط بخاطر اینکه فکر می کنید چمن های مصنوعی دارای ظاهری غیرطبیعی هستند برای استفاده از این محصول تردید دارید. اما باید بدانید که امروزه به دلیل استفاده از الیافی که برای تولید چمن مصنوعی استفاده می شوند این محصول ظاهری کاملاً طبیعی دارند و حتی در برخی موارد تشخیص چمن های مصنوعی از طبیعی بسیار سخت خواهد بود. مواردی از قبیل تراکم چمن، رنگ بندی، فیلرها و … در داشتن ظاهری طبیعی بسیار اهمیت دارند. همچنین طبیعی بودن ظاهر این محصول در تعیین قیمت چمن مصنوعی بسیار اهمیت دارد. بر این اساس چمن هایی که دارای ظاهری طبیعی تر باشند به طبع قیمت بالاتری دارند زیرا هم کیفیت الیاف و هم تراکم، دیتکس و ارتفاع الیاف این چمن ها نیز بسیار بلندتر و بیشتر می باشد.

استفاده از چمن مصنوعی برای قسمت های مختلف ویلا

برای طراحی فضای سبز حیاط ویلا و حتی پشت بام خانه های ویلایی می توان از انواع چمن مصنوعی برای قیمت های مختلف استفاده کرد که در ادامه به بررسی هریک از آنها می پردازیم.

چمن مصنوعی برای حیاط ویلا

ایده های بسیاری زیادی وجود دارند که می توانید برای نصب چمن مصنوعی در حیاط ویلا از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید با قراردادن یک میز و چند صندلی در حیاط ویلا که با چمن مصنوعی تزئین شده است فضای مناسبی برای سرو غذا استفاده کنید. با این ایده می توانید حیاط ویلای خود را بسیار زیباتر کنید و از نشستن در این فضا لذت ببرید.

باغچه ها یکی دیگر از قسمت هایی هستند که می تواند برای نصب چمن مصنوعی در حیاط ویلا مناسب باشد. برای اینکه بتوانید چمن مصنوعی را در باغچه نصب کنید می توان از دو روش استفاده کرد. در حالت اول می توانید سطح باغچه را با استفاده از سنگ ریزه های بادامی یا نخودی پر کنید و آنها را بر روی خاک محکم بکوبید تا یک دست شوند. سپس چمن مصنوعی را در باغچه نصب کنید. همچنین اگر مایل بودید می توانید سطح باغچه را با استفاده از سیمان پوشش دهید و بعد چمن مصنوعی را بر روی بتن نصب کنید. البته فراموش نکنید که در هر حالت باید زیرسازی به گونه ای باشد که سیستم زهکش چمن مصنوعی بتواند به خوبی آب روی سطح خود را از طریق منافذی که در لایه زیرین آن وجود دارد تخلیه کنید. برای این منظور بهتر است که سطح زیر چمن کمی شیب داشته باشد.

چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک در حیاط ویلا

چمن مصنوعی بین سنگ برای ویلا

یکی دیگر از ایده هایی که برای نصب چمن مصنوعی در ویلا وجود دارد استفاده از چمن مصنوعی نواری برای تزئین بین سنگ فرش حیاط ویلا می باشد. با استفاده از این روش می توانید ظاهر سرد و خسته کننده سنگ فرش و موزاییک های کف حیاط را برطرف کرده و محوطه ویلای خود را بسیار زیباتر کنید. چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک محصولی است که بصورت نواری برش خورده و در ارتفاع و تراکم های مختلفی وجود دارند که به راحتی نیز نصب می شوند. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید می توانید با کارشناسان واحد فروش ایرانیان چمن تماس بگیرید.

چمن مصنوعی طرح شطرنجی برای حیاط ویلا

ایده بسیار جالبی که برای نصب چمن مصنوعی ویلا وجود دارد این است که از طرح شطرنجی استفاده کنید. برای این منظور تکه های چمن مصنوعی بصورت مربع یا لوزی برش خورده و در محل مناسب نصب می شوند تا در نهایت کف حیاط ویلا بصورت شطرنجی تزئین شود. برای اینکار می توانید از انواع چمن مصنوعی تزئینی استفاده کنید که دارای قیمت بسیار مناسبی هم می باشند. در محوطه سازی حیاط ویلا بصورت شطرنجی بهتر است که ارتفاع چمن مصنوعی از سنگ فرش کف حیاط بالاتر باشد تا نمای زیباتری به وجود آید. در بیشتر موارد تکه های چمن مصنوعی را در ابعاد ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر برای نصب در حیاط ویلا برش می زنند ولی ابعاد بصورت دلخواه و بر اساس نظر مشتری قابل برش خوردن است.

چمن مصنوعی برای استخر ویلا

چمن مصنوعی برای استخر ویلا

یکی دیگر از بخش های ویلا که می توان آن را با استفاده از چمن مصنوعی تزئین کرد، دور استخر است. محیط اطراف استخر باید از کفپوش هایی پوشیده شود که سُر و لغزنده نباشد تا اگر تصمیم گرفتید وارد استخر شوید و یا از آب بیرون بیاید پای شما بر روی کفپوش اطراف استخر نلغزد و زمین نخورید. برای این منظور مدلی خاصی از چمن های مصنوعی وجود که دارد که به عنوان چمن مصنوعی دور استخر شناخته می شود. این محصول به دلیل داشتن زهکش همیشه آب را از سطح خود عبور داده و کاملاً خشک می ماند. برای همین وقتی شما برای شنا کردن در استخر بر روی آن پا می گذارید به دلیل اسطکاکی که ایجاد می کند از سُر خوردن و افتادن شما بر روی زمین جلوگیری می کند.

اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای استخر ویلای خود را دارید حتماً باید به مواردی از قبیل میزان تراکم، ارتفاع الیاف و نیز میزان نرمی و لطافت آن دقت کنید.

چمن مصنوعی برای بالکن و تراس ویلا

چمن مصنوعی برای بالکن و تراس ویلا

برای تزئین بالکن و تراس ویلا می توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید که علاوه بر تاثیر بسیاری زیادی که در زیباسازی ویلای شما دارد می تواند به عنوان محل مناسبی برای تفریح و ورزش شما و فرزندانتان نیز مناسب باشد. در صورتی که مایل به خرید چمن مصنوعی برای بالکن و تراس هستید می توانید به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید.

چمن مصنوعی برای روف گاردن ویلا و پشت بام

بیشتر افراد ترجیح می دهند علاوه بر محوطه سازی حیاط ویلا از فضای بهار خواب یا تراس و نیز پشت بام ویلا نیز برای داشتن فضای سبز مناسب استفاده کنند. برای این منظور می توانید از چمن مصنوعی برای روف گاردن برای طراحی فضای سبز پشت بام ویلای خود استفاده کنید. پشت بام فضای بسیار خوبی برای گذران اوقات فراغت و بازی بچه هاست. البته باید پیش از اینکه برای ساخت روف گاردن بر روی پشت بام ویلا اقدام کنید، حتماً از ایمنی این بخش از ساختمان محل زندگی خود مطمئن شوید. برای این کار علاوه بر اینکه می توانید ارتفاع دیوارهای لبه پشت بام را بالاتر بیاورید، امکان نصب نرده و حفاظ های فلزی هم وجود دارد که می توان با این روش از امنیت کامل پشت بام برای بازی بچه در روف گاردن مطمئن شد.

چمن مصنوعی برای زمین بازی در ویلا

یکی دیگر از ایده هایی که می توانید برای محوطه سازی و طراحی فضای سبز ویلا استفاده کنید، ساخت زمین بازی با چمن مصنوعی است. با استفاده از چمن مصنوعی می توانید انواع زمین بازی از قبیل، زمین فوتبال، والیبال، تنیس و حتی گلف را در حیاط ویلای خود درست کنید. البته نمی توان از چمن های تزئینی برای این منظور استفاده کرد و حتماً لازم است تا برای ساخت زمین بازی از چمن مصنوعی ورزشی استفاده کنید. این چمن ها که برای ساخت استادیوم های ورزشی به ویژه زمین فوتبال استفاده می شوند بسیار متراکم بوده و معمولاً دارای ارتفاع بالای ۴۰ میلیمتر هستند. البته برای ساخت زمین بازی گلف یا تنیس می توانید از انواع چمن های ورزشی با ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ میلیمتری هم استفاده کنید که بسیار ارزان قیمت و در عین حال با کیفیت و با دوام هستند.

لازم به ذکر است که استفاده از چمن مصنوعی فوتبالی برای ساخت زمین بازی در ویلا به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا چمن های ورزشی مصنوعی دارای بافت و تراکم ویژه ای هستند که برای نصب آنها حتماً باید از سیلیس و گرانول به عنوان پُر کننده استفاده کرد و به همین خاطر استفاده از این چمن ها برای ساخت زمین بازی در ویلا کار منطقی نیست. اما اگر مایل هستید تا در حیاط ویلای خود یک زمین بازی فوتبال با چمن مصنوعی داشته باشید می توانید از چمن های تزئینی که استحکام و مقاومت بالاتری دارند استفاده کنید. در صورتی که قصد خرید و اطلاع از قیمت چمن مصنوعی مناسب برای زمین بازی و سایر کاربری ها را دارید می توانید با کارشناسان فروش ایرانیان چمن تماس بگرید.

مزایای نصب چمن منصوعی در ویلا

چمن مصنوعی به نسبت چمن های طبیعی دارای یکسری مزیت ها هستند که علاوه بر کاهش هزینه های نصب و نگهداری، بسیار زیباتر بوده و دوام بیشتری دارند. در ادامه به بررسی مهمترین مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای ویلا اشاره خواهیم کرد.

ماندگاری بالای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی به نسبت چمن طبیعی دارای ماندگاری و دوام بسیار بیشتری است. برای محوطه سازی ویلا با چمن طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری های مداوم و صرف هزینه های بسیار زیادی برای هرس کردن، آبیاری، سمپاشی و کوددهی و … دارید. اما همانطور که می دانید چمن مصنوعی چنین مشکلاتی ندارد. از طرف دیگر چمن مصنوعی دارای ماندگاری بسیار بالایی است و حداقل برای ۱۰ تا ۱۵ سال کیفیت الیاف خود را حفظ کرده و رنگ آن تغییر نمی کند. بنابراین همیشه و در طول سال حیاط ویلای شما سرسبز و زیبا باقی می ماند.

صرفه جویی در مصرف آب

همانطور که گفته شد چمن های مصنوعی نیازی به آبیاری ندارند و به همین دلیل در مصرف آب به مقدار خیلی زیادی صرفه جویی می شود. همچنین برای شست و شوی چمن مصنوعی مقدار خیلی کمی آب لازم است که آن هم هر چند ماه یکبار به این مورد نیاز خواهید داشت.

همچنین وقتی از چمن مصنوعی برای ساخت روف گاردن ویلا استفاده می کنید به دلیل پوشش کامل پشت بام توسط الیاف چمن، این محصول مانند یک عایق حرارتی عمل کرده و مانع از خروج هوای گرم در فصل زمستان و گرم شدن محیط داخلی ویلا در فصل تابستان می شود. همین موضوع می تواند در کاهش و کنترل مصرف انرژی موثر باشد و هزینه های شما را کاهش دهد.

سازگاری با محیط زیست

چمن های طبیعی به دلیل مصرف بالای آب و نیز نیاز به استفاده از انواع کود و سموم شیمایی برای نگهداری و مراقبت از آنها همواره به طبیعت آسیب می رسانند. برای همین توصیه می کنیم اگر به حفظ محیط زیست و طبیعت اهمیت می دهید برای محوطه سازی و طراحی فضای سبز ویلای خود از چمن مصنوعی استفاده کنید.

ویلای خود را گران تر بفروشید

یکی از عواملی که در افزایش قیمت ملک اهمیت دارد زیبایی ان است. تنها با صرف هزینه بسیار کم می توانید با استفاده از چمن مصنوعی ویلا و ساختمان محل زندگی خود را زیباتر کرده و اگر قصد فروش آن را دارید با قیمت بالاتری بفروشید. همچنین افرادی که برای آخر هفته ها و روزهای تعطیل به ویلای خود مسافرت می کنند نیازی به استخدام باغبان برای هرس کردن مداوم چمن های طبیعی و علف های هرز ندارند. به همین خاطر هر موقع که دوست داشته باشند از فضای ویلا استفاده کنند همیشه حیاطی سرسبز و زیبا و کاملاً تمیز و مرتب خواهند داشت.

ویلای سرسبز در تمام فصول سال

خوشبختانه چمن مصنوعی در هر شرایط آب و هوایی و در تمام مناطق گرمسیر و سردسیر قابل استفاده بوده و همواره سرسبز و زیبا بنظر می رسد و این خیلی عالی است. وقتی از چمن مصنوعی برای ویلا به منظور محوطه سازی و طراحی فضای سبز استفاده می کنید، دیگر نیاز نیست که نگران یخ زدن یا زرد شدن آن در فصل زمستان یا تابستان باشید و همیشه حیاط ویلای شما سرسبز و یکدست و زیبا خواهد بود.

کاهش هزینه های نگهداری از ویلا

چمن های طبیعی بسیار پر هزینه هستند زیرا باید مقدار زیادی آب برای آبیاری آنها مصرف شود. از طرف دیگر اگر مدام سمپاشی نشوند خیلی سریع به محل مناسبی برای رشد آفت ها و حشرات موزی از جمله سوسک و پشه تبدیل خواهند شد. کود دهی نیز باید مرتباً انجام شود تا چمن ها کیفیت خود را حفظ کنند. هرس کردن و استفاده از چمن زن ها نیز مشکل دیگری است که چمن های طبیعی دارند و همواره باید حداقل یک نفر را برای انجام این کارها استخدام کنید که همه این موارد باعث بالا رفتن هزینه های نگهداری ویلای شما خواهند شد. بنابراین توصیه می کنیم از چمن مصنوعی برای ویلای خود استفاده کنید و هزینه های خود را تا چند برابر کاهش دهید.

چمن مصنوعی مناسب برای ویلا

چمن مصنوعی برای ویلا

پیش از اینکه بخواهید برای خرید چمن مصنوعی ویلا تصمیم بگیرید ابتدا باید بدانید که چه نوع چمن مصنوعی برای ویلا مناسب تر است. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و علت آن تردد بسیار زیادی است که هم توسط افراد و هم توسط خوردروها در حیاط ویلا صورت می پذیرد. این موضوع می تواند به شدت استهلاک چمن های نصب شده در کف حیاط را افزایش دهد. برای همین توصیه می کنیم از چمن مصنوعی مناسب برای محوطه سازی ویلا و طراحی فضای سبز حیاط استفاده کنید.

البته همه قسمت های ویلا پر تردد نیستند، برای همین می توانید برای این قسمت ها از چمن مصنوعی ارزان قیمت استفاده کنید که امکان سفارش و خرید آنلاین چمن مصنوعی در فروشگاه اینترنتی ایرانیان چمن به راحتی امکان پذیر است.

در برخی موارد ممکن است چمن مصنوعی در محلی از ویلا نصب شده باشد که با پوست بدن تماس مستقیم داشته باشد. فضای بالکن و تراس و اطراف استخر از جمله این مکان ها هستند. برای همین بهتر است برای این قسمت از ویلای خود از چمن هایی که دارای دیتکس پایین و بصورت تک رشته بوده و الیاف نرمی دارند استفاده کنید.

همانطور که گفته شد برای ساخت زمین بازی در ویلا باید از چمن مصنوعی مخصوص استفاده کنید و هز نوع چمنی برای ساخت زمین بازی فوتبال در ویلا مناسب نیست. به همین خاطر ایرانیان چمن مدل های متنوعی از انواع چمن مصنوعی ورزشی کم تراکم را برای ساخت زمین بازی فوتبال، تنیس و مینی گلف را در اختیار مشتریان گرامی قرار داده است.

در صورتی که به مشاوره رایگان نیاز دارید می توانید از طریق تماس تلفنی، چت در واتساپ یا مراجعه حضوری با کارشناسان فروش ایرانیان چمن در ارتباط باشید.

قیمت چمن مصنوعی برای ویلا

عوامل متعددی در زمینه تعیین قیمت چمن مصنوعی وجود دارند. به عنوان مثال وزن چمن، تعداد گره های آن، دیتکس، تراکم، ارتفاع الیاف، کیفیت و نوع نخ بکار رفته در تولید چمن، ضخامت نخ ها، کیفیت لایه بکینگ، دوبافت یا تک بافت بودن و … در تعیین قیمت چمن موثر هستند.

علاوه بر این هزینه نصب نیز می تواند در قیمت نهایی چمن مصنوعی موثر باشد. شاید هزینه نصب اولیه چمن مصنوعی به نسبت چمن های طبیعی کمی گران قیمت تر باشد ولی به دلیل موارد که پیشتر گفته شد در دراز مدت تمام هزینه هایی که برای خرید چمن مصنوعی و نصب آن در حیاط ویلای خود پرداخت کرده اید جبران خواهد شد.

خرید چمن مصنوعی برای ویلا

خرید چمن مصنوعی برای ویلا

چمن مصنوعی تزئینی ایرانیان چمن یکی از متنوع ترین محصولات این شرکت می باشد که هر کدام برای استفاده در محل خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. از این میان چمن های مصنوعی تزئینی با ارتفاع ۸ تا ۴۵ میلیمتر برای نصب در حیاط ویلا مناسب هستند. در صورتی که برای خرید چمن مصنوعی ویلا نیاز به دریافت مشاوره رایگان دارید می توانید با کارشناسان فروش ایرانیان چمن در ارتباط باشید.

ایرانیان چمن یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که علاوه بر فعالیت در زمینه فروش چمن مصنوعی دارای سابقه ای طولانی و موفق در زمینه اجرا و نصب انواع چمن های تزئینی و ورزشی داشته و بسیاری ورزشگاه و استادیوم های ورزشی در سراسر کشور توسط شرکت ایرانیان چمن احداث و راه اندازی شده است.

سوالات متداول

چه قسمت هایی از ویلا را می توان با چمن مصنوعی تزئین کرد؟

  1. حیاط ویلا
  2. دور استخر
  3. تراس و بالکن ویلا
  4. زمین بازی
  5. پشت بام و روف گاردن ویلا

مزایای نصب چمن مصنوعی در ویلا کدام است؟

  1. کاهش هزینه های نگهداری و صرفه جویی در مصرف آب
  2. کمک به حفظ محیط زیست
  3. قابل استفاده در تمام فصول سال و قابلیت نصب چمن مصنوعی در مناطق گرمسیر و سردسیر

کدام چمن مصنوعی برای ویلا مناسب است؟

همانطور که گفته شد مهم ترین چیزی که برای خرید چمن مصنوعی ویلا اهمیت دارد این است که از چمن مصنوعی در کدام قسمت از ویلا می خواهید استفاده کنید؟ توجه به این موضوع بسیار اهمیت دارد برای همین اگر قصد استفاده از چمن مصنوعی در محیط های پرتردد مانند حیاط ویلا را دارید باید از مدل هایی استفاده کنید که درای الیاف مقاوم تری هستند و برای قسمت هایی که تردد کمتری دارند، می توان از مدل هایی که ارزان قیمت هستند استفاده کرد. به عنوان مثال چمن مصنوعی برای بالکن ویلا را می توانید از مدل های ارزان قیمت تر انتخاب کنید.