چمن مصنوعی برای مهد کودک

همانطور که می دانید امنیت محیط بازی و نگهداری کودکان بسیار اهمیت دارد و همه والدین و مربی های مهد کودک ها بسیار به این موضوع توجه دارند. همه ما سعی می کنیم تا محیط امنی را برای فرزندان خود فراهم آوریم. یکی از این موارد نصب کفپوش های نرم و منعطف در محیط بازی بچه هاست تا مانع از بروز آسیب های جدی در آنها حین دویدن و بازی کردن شویم.

یکی از بهترین کفپوش هایی که برای زمین بازی کودکان در مهد کودک ها استفاده می شوند، چمن مصنوعی است. برخلاف چمن طبیعی، چمن مصنوعی که در مهد کودک ها استفاده می شود هیچگونه حساسیت و آلرژی برای فرزندان شما به وجود نخواهد آورد. بسیاری از محققین در مقالات علمی متعدد به مزایای چمن مصنوعی برای مهد کودک ها اشاره کرده اند. در ادامه چند نمونه از بهترین مدل های چمن مصنوعی با قیمت مناسب برای مهد کودک را معرفی می کنیم.

چمن مصنوعی برای مهد کودک

مزایای چمن مصنوعی برای مهد کودک

محیط زیباتر و افزایش ثبت نام بچه ها

چمن مصنوعی در مهد کودک یکی از عوامل موثر در زیباسازی محیط نگهداری بچه ها محسوب می شود. رنگ سبز چمن مصنوعی تاثیر مثبتی بسیار زیادی در افزایش روحیه کودکان دارد. می توانید با ترکیب رنگ های شاد، محیطی امن و زیبا برای کودکان به وجود آورید. همچنین توجه به محیط بازی و نگهداری بچه ها در مهد کودک می تواند باعث جلب نظر والدین و در نتیجه افزایش ثبت نام بچه ها شود.

امنیت بیشتر و بهداشتی

از مهمترین مزایای چمن مصنوعی برای بچه ها می توان به ایجاد محیطی امن برای بازی آنها اشاره کرد. اگر قصد نصب چمن مصنوعی در مهد کودک یا اتاق بازی و حیاط خانه خود را دارید، می توانید از جهت ایمنی، بهداشتی بودن و عدم ایجاد حساسیت و آلرژی در فرزندان خود مطمئن باشید. چمن های مصنوعی که برای نصب در مهد کودک ها استفاده می شوند، دارای الیاف بلند و نرم و بسیار متراکم هستند و از مواد اولیه درجه یک با کیفیت و از جنس پلی اتیلن تولید و ساخته می شوند.

خوبی چمن مصنوعی این است که دقیقاً مانند فرش معمولی بر روی زمین پهن می شود و در صورت لزوم قابل جابجایی و نصب مجدد است. لازم به ذکر است کیفیت نخ، استحکام و تراکم چمن های مصنوعی را بخاطر ارزان بودن قیمت نباید نادیده بگیرید. برای مشاهده قیمت چمن مصنوعی می توانید به صفحه فروشگاه آنلاین ایرانیان چمن مراجعه کنید.

آنتی باکتریال و عاری از گل و لای

زمین های بازی که از چمن طبیعی برای کفپوش استفاده می کنند با بارش کمی باران خیلی سریع گلی و کثیف می شوند. اما چمن مصنوعی به دلیل داشتن لایه زهکش، آب باران یا آب حاصل از شستشو را به خوبی از خود عبور داده و سطح آن همیشه خشک و تمیز می ماند.

حتماً دوست دارید وقتی فرزند شما از زمین بازی به خانه می آید لباس هایش تمیز و خشک باشد. همه والدین با دیدن این صحنه خوشحال می شوند. تنها کفپوشی که می تواند در محیط باز در مهد کودک ها نصب شود و این مشکل را حل کند، چمن مصنوعی است.

چمن مصنوعی برای مهد کودک

ضد حساسیت و آلرژی

وقتی درون زمین های چمن طبیعی بازی می کنید یا مشغول دویدن هستید، بخاطر وجود انواع آلودگی ها و گرد و غباری که درون چمن وجود دارد، احتمال ابتلا به بیماری های آلرژیک و انواع حساسیت وجود دارد. جالب است بدانید بسیار از افراد به چمن طبیعی آلرژی دارند و خیلی زود دچار کهیر یا خارش در بینی و نواحی دیگر بدن می شوند! طبق نتایج تحقیقات علمی در برخی از کشورهای اروپایی، ۲۵% کودکان به چمن طبیعی حساسیت دارند.

خوشبختانه این مشکلات هیچ ارتباطی با چمن مصنوعی ندارد. زیرا این محصول از مواد ضد حساسیت و با کیفیت بالا تولید می شود. بنابراین اگر می خواهید از این محصول برای کفپوش زمین بازی در مهد کودک ها استفاده کنید نباید نگران بروز مشکلات آلرژیک در فرزندان خود باشید.

ماندگاری و دوام بالای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی به نسبت سایر کفپوش ها دارای ماندگاری و استحکام بیشتری در زمین بازی بچه ها به ویژه هنگام بازی کردن و دویدن آنهاست. همچنین اکثر چمن های مصنوعی با توجه به کیفیت و نوع مواد اولیه که در تولید آنها استفاده شده است برای نصب در زمین بازی دارای ضمانت نامه می باشند. برای همین نیازی نیست مدام نگران خراب شدن چمن مصنوعی زمین بازی بچه ها باشید، بهتر است اجازه دهید تا فرزندان شما هر چقدر که دوست دارند در زمین چمن بازی کنند و بدوند.

اگر شما مالک یا مدیر یک مهد کودک یا مدرسه هستید، حتماً به حفظ سلامت کودکان اهمیت می دهید. برای مهد کودک ها بهترین نوع چمن مصنوعی، مدل هایی هستند که دارای الیاف کوتاه و تراکم بالا می باشند. زیرا اغلب کمتر از ۷ سال سبک وزن بوده و به همین خاطر نگرانی از بابت استهلاک چمن مصنوعی نخواهید داشت.

چمن مصنوعی برای مهد کودک

هزینه کمتر و سود بیشتر

اگر چمن مصنوعی با کیفیت و خوبی انتخاب کنید، می توانید برای سال های طولانی با کترین هزینه بیشترین استفاده را ببرید. چمن مصنوعی خیلی به مراقبت نیاز ندارد و حتی اگر هزینه های اولیه خرید و نصب آن کمی بالا باشد در دراز مدت حتماً جبران خواهد شد. هرچند در بیشتر مواقع قیمت چمن مصنوعی به نسبت کفپوش های دیگر ارزان تر است.

همه والدین دوست دارند فرزندان خود را در محیطی امن، مطمئن و با کیفیت و استانداردهای بالا ثبت نام کنند. برای همین می توانید با کمی هزینه و خرید چمن مصنوعی، مهد کودک بهتری داشته باشید.


چمن مصنوعی مناسب برای مهد کودک

چمن مصنوعی مهد کودک یکی از انواع چمن مصنوعی تزئینی است. چمن مصنوعی مناسب برای مهد کودک باید دارای ویژگی های خاصی باشد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند:

چمن مصنوعی باید دارای الیاف نرم و منعطف باشد. میزان نرمی و لطافت الیفا به شکل سطح مقطع و دیتکس آن بستگی دارد. بهترین مدل های چمن مصنوعی دارای سطح مقطع صاف یا بیضی شکل هستند. البته نباید دیتکس تک رشته ای نخ ها زیاد باشد، زیرا الیافی که دارای دیتکس بالا هستند می توانند باعث خارش پوست کودک شوند.

تراکم چمن مصنوعی بالا باشد. یکی از دلایلی که از چمن مصنوعی برای مهد کودک استفاده می شود، افزایش امنیت بچه ها می باشد. بنابراین از چمن مصنوعی متراکم استفاده می شود تا توانایی بیشتری در کاهش ضربه داشته باشد. میزان تراکم بسته به نوع بافت چمن مصنوعی ممکن است دارای طیف گسترده ای باشد. بطور مثال میزان تراکم برای چمن های مصنوعی ۱۰ تا ۱۱ میلیمتری باید بیش از ۶۰۰۰۰ باشد و برای چمن های ۱۵ تا ۲۵ میلیمتری باید بین ۱۶ تا ۲۵ هزار باشد. هرچند که تعداد فیلامنت های خروجی از هر گره نباید از ۸ رشته کمتر باشد.

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر باشد. لازم به ذکر است چمن مصنوعی که دارای الیاف کوتاه است باید تراکم بیشتری داشته باشد. بنابراین اگر از چمن مصنوعی با ارتفاع ۱۱ میلیمتر استفاده می کنید حتماً باید به مقدار تراکم بالای آن توجه داشته باشید. البته چمن هایی که دارای الیاف بیشتر از ۲۵ میلیمتر هستند، چندان برای مهد کودک مناسب نمی باشند. زیرا چمن مصنوعی که دارای الیاف بلندتری باشد، بیشتر در معرض کثیف شدن قرار می گیرد. پیشنهاد می کنیم از مدل های ۲۵ میلیمتری به عنوان چمن مصنوعی برای مهدکودک استفاده کنید.

چمن مصنوعی باید از مواد بهداشتی تولید شده باشد. الیاف چمن مصنوعی به دلیل فرآیند تولیدی که دارند گاهی ممکن است حاوی مقدار کمی سرب یا مواد سمی باشند که قطعاً برای کودکان خطرناک است. البته تمامی محصولاتی که در شرکت ایرانیان چمن تولید می شوند، عاری از هرگونه مواد سمی و مضر بوده و کاملاً طبق استانداردهای بهداشتی تولید می شوند. همچنین ایرانیان چمن برای محصولات خود گواهینامه ROHS اخذ نموده است.

چمن مصنوعی برای مهد کودک

چمن مصنوعی برای خانه بازی کودک

چمن مصنوعی برای خانه بازی کودک در واقع همان چمن مصنوعی مهدکودک است و برای کفپوش هر دوی آنها از چمن مصنوعی مشابه استفاده می شود. زیرا کودکانی که در هر دو محیط فعالیت دارند دارای رده سنی یکسان هستند.

چمن مصنوعی برای مهد کودک

نظافت چمن مصنوعی مهد کودک

مانند سایر کفپوش ها باید چمن مصنوعی هم هر از گاهی نظافت شود. البته نظافت چمن مصنوعی مهد کودک بسیار ساده بوده و مانند تمیز کردن فرش معمولی می باشد. ابتدا باید با استفاده از جاروبرقی یا جاروی دستی تکه های آشغال را از درون الیاف چمن بردارید. اگر برای شستشوی چمن مصنوعی نیاز به استفاده از آب باشد، می توانید از کمی شامپو فرش هم برای تمیز کردن آن استفاده کنید. به دلیل سیستم زهکش که در لایه زیرین چمن مصنوعی وجود دارد، آب خیلی سریع از آن خارج شده و چمن بعد از مدت کوتاهی کاملاً خشک می شود.

همانطور که پیش تر توضیح دادیم، نباید از چمن های مصنوعی با الیاف بلند برای مهدکودک استفاده کنید، زیرا شستشوی آن زمان بر و مشکل خواهد بود. اگر درباره نظافت چمن مصنوعی به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، لطفاً با تلفن ۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲ تماس بگیرید.


نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک

از مهمترین مواردی که در مورد چمن های مصنوعی باید بدانید، روش صحیح نصب چمن مصنوعی است که بهتر است از خدمات نصاب حرفه ای برای نصب چمن استفاده کنید. زیرا اتصال درزهای چمن مصنوعی باید به خوبی انجام شود تا کودکان حین دویدن و بازی کردن دچار مشکل و آسیب نشوند. همچنین توصیه می کنیم از لایه ضربه گیر برای نصب چمن مصنوعی استفاده شود تا مقاومت چمن را افزایش دهد. بنابراین بهتر است پیش از خرید چمن مصنوعی مهد کودک از کارشناسان فنی شرکت ایرانیان چمن مشاوره بگیرید. شرکت ایرانیان چمن دارای سال ها تجربه در زمینه فروش و نصب چمن مصنوعی بوده و می تواند در انتخاب و خرید بهتر شما را راهنمایی کند.

کاربرد لایه ژئوتکستال برای چمن مصنوعی مهد کودک

لایه ژئوتکستال در واقع یک لایه از جنس نمد است که در هنگام نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک به عنوان ضربه گیر برای زیرسازی چمن مصنوعی استفاده می شود. این لایه باعث بالا رفتن خاصیت ضربه پذیری چمن شده و در صورت زمین خوردن کودک از بروز آسیب های جدی برای او جلوگیری می کند. شرکت ایرانیان چمن در پروژه های نصب چمن مصنوعی برای مهدکودک ها از لایه ژئوتکستال ۳۰۰ گرمی که به مراتب ضخیم تر از لایه ۲۰۰ گرمی است استفاده می کند. در این روش نصب می توان از نوار اتصال و چسب دوجزئی استفاده کرد.

چمن مصنوعی برای مهد کودک

خرید چمن مصنوعی برای مهد کودک

برای خرید چمن مصنوعی مهدکودک روش های متنوعی وجود دارد. کارشناسان حرفه ای فروش در شرکت ایرانیان چمن آماده پاسخگویی به پرسش های شما و ارائه مشاوره تخصصی برای انجام بهتر خرید تان هستند. اگر متراژ و مساحت دقیق محل نصب چمن مصنوعی را می دانید، بهتر است خرید خود را بصورت آنلاین انجام دهید. همچنین امکان خرید چمن مصنوعی مهدکودک بصورت تلفنی و حضوری هم وجود دارد. برای فضاهایی که دارای مساحت بالا هستند، بهتر است ابتدا با شرکت ایرانیان چمن تماس بگیرید و سپس برای ثبت سفارش اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا چمن مصنوعی برای کودکان مضر است؟

همانطور که بیان شد ممکن است چمن مصنوعی در فرآیند تولید حاوی مقداری مواد سمی مضر از قبیل سرب باشد. البته شرکت های تولید مانند ایرانیان چمن که دارای گواهینامه ROHS هستند، کلیه محصولات تولیدی خود را طبق استانداردهای بهداشتی و زیر نظر کرشناسان متخصص تولید می کنند. ایرانیان چمن یکی از بزرگترین تولید کننده های چمن مصنوعی در کشور است که همواره خود را مقید به رعایت کلیه استانداردهای فنی و بهداشتی در تولید انواع چمن های تزئینی و ورزشی می داند.

چمن مصنوعی مناسب برای مهد کودک چه ویژگی هایی دارد؟

چمن مصنوعی باید دارای تمامی استانداردهای بهداشتی و فنی باشد. بهتر است از چمن مصنوعی با ارتفاع نخ ۱۰ تا ۲۵ میلیمتری استفاده کنید. چمن مصنوعی هایی که دارای تراکم بیشتر هستند و الیاف نرم و منعطفی دارند برای مهد کودک مناسب تر هستند.

آیا چمن مصنوعی می تواند مانع از آسیب دیدن کودکان شود؟

بله. هنگام نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک از یک لایه نمدی برای زیرسازی چمن مصنوعی استفاده می شود که لایه ژئوتکستال نامیده می شود. این لایه به افزایش ایمنی و کاهش ضربات ناشی از زمین خوردن کودکان کمک می کند. شرکت ایرانیان چمن برای نصب چمن مصنوعی در مکان هایی مانند مهدکودک از لایه ژئوتکستال ۳۰۰ گرمی استفاده می کند که به مراتب ضخیم تر از لایه ۲۰۰ گرمی است و قابلیت ضربه پذیری بسیاری زیادی دارد.