چمن مصنوعی برای باشگاه

اگر شما مالک یک باشگاه یا سالن ورزشی هستید بهتر است بجای استفاده از کفپوش های معمولی از یک کفپوش با طراحی جذاب تر استفاده کنید. خیلی از باشگاه ها تعدادی وسایل و تجهیزات ورزشی را در یک سالن قرار می دهند و اسم آن را باشگاه بدنسازی می گذارند! در حالی که برای داشتن یک باشگاه بدنسازی خاص که باعث جذب تعداد بیشتری ورزشکار می شود باید طراحی مناسبی داشته باشد.

بسیاری از باشگاه های بدنسازی برای چیدمان وسایل خود اهمیت ویژه ای قائل هستند و علاوه بر این نور و روشنایی، محل قرار گیری تجهیزات ورزشی و تنظیم دمای محیط و تهویه سالن برای شان مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که می تواند تعداد مشتری بیشتری را به سمت باشگاه بدنسازی شما بیاورد توجه به زیبایی ظاهری سالن ورزشی شماست.

یکی از این موارد می تواند استفاده و نصب چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی باشد که در سالهای اخیر در بیشتر سالن های ورزشی جایگزین کفپوش های قدیمی مانند تاتومی شده است. در صورتی که می خواهید درباره مزایای خرید چمن مصنوعی ورزشی برای باشگاه و سالن های ورزشی بیشتر بدانید تا پایان این راهنما که توسط شرکت ایرانیان چمن تهیه شده است همراه باشید.

مزایای چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی

چمن مصنوعی برای باشگاه

همانطور که گفته شد چمن های مصنوعی یکی از انواع کفپوش هایی هستند که امروزه بسیاری از افرادی که باشگاه بدنسازی دارند از آنها بجای کفپوش های قدیمی مانند تاتومی استفاده می کنند. اما چه چیزی باعث شده است تا این کفپوش در میان سالن های ورزشی محبوب شود؟ در ادامه هر کدام از دلایل را مورد بررسی قرار می دهیم:

جذب مشتری بیشتر

وقتی که شما از چمن مصنوعی به عنوان یک کفپوش برای باشگاه بدنسازی خود استفاده می کنید در واقع علاوه بر اینکه به زیباتر شدن سالن ورزشی خود کمک کرده اید می توانید مشتری های بیشتری را برای ثبت نام جذب کنید. بسیاری از افرادی که قصد ثبت نام در یک باشگاه ورزشی را دارند، یکسری موارد را در نظر می گیرند که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم: هزینه ثبت نام، خدمات باشگاه، تمیزی و زیبایی محیط، تهویه هوای باشگاه و امکانات و تجهیزات ورزشی.

هر کدام از سالن های ورزشی می توانند برای گروهی از ورزشکاران که برای بدنسازی، بوکس، کشتی یا وزنه برداری به باشگاه های بدنسازی مراجعه می کنند دارای ملاک های زیبایی متفاوتی باشند. مثلاً بوکسورها بیشتر علاقه دارند در باشگاه هایی ورزش کنند که دارای محیط ساده و جدی باشند. اما اغلب ورزشکارانی که با هدف بدنسازی به سالن های ورزشی مراجعه می کنند دوست دارند که محیط کاملاً تمیز و شیک و دارای امکانات بیشتر باشد. یکی از این امکانات که جاذبه بیشتری به باشگاه بدنسازی شما می دهد چمن مصنوعی می باشد.

نصب سریع و ساده

نصب چمن مصنوعی بسیار ساده است و خیلی سریع قابل اجرا می باشد. دقیقاً مانند پهن کردن یک فرش معمولی می باشد ولی فوق العاده زیباست و بعد از اتمام نصب چمن مصنوعی در باشگاه بدنسازی می توانید از زیبایی سالن ورشی خود لذت ببرید.

چمن مصنوعی از الیاف پلیمری مانند پلی اتیلن تولید می شوند و بصورت رول های با عرض ۲ متر قابل برش و استفاده هستند. برای نصب این چمن ها می توانید از نوار اتصال و چسب دو جزئی استفاده کنید تا خیلی سریع کار نصب به اتمام رسد. اگر خودتان می خواهید کار نصب چمن مصنوعی برای باشگاه را انجام دهید باید دقت داشته باشید که رول های چمن را طوری کنار هم قرار دهید که همه الیاف در یک جهت باشند.

دارای اصطکاک مناسب

در تولید الیاف چمن مصنوعی از تکنولوژی و مواد اولیه خاصی استفاده شده تا علاوه حفظ ظاهر طبیعی و نرم بودن می توانند تا حد لازم با زمین و وسایلی که بر روی آن کشیده می شوند اصطکاک ایجاد کند و سُر نباشد. به همین خاطر خیلی از باشگاه های بدنسازی که دارای تجهیزاتی هستند که به دلیل نوع کاربری آنها نیازمند کفپوشی می باشند که نباید بلغزد و اصطکاک کافی داشته باشد از چمن مصنوعی ورزشی استفاده می کنند. یکی از این تجهیزات کراس فیت است که عدم سُر خوردن آن بر روی سطح زمین اهمیت ویژه ای دارد و به همین خاطر توصیه می کنیم از چمن مصنوعی برای باشگاه ورزشی خود استفاده کنید زیرا این محصول انتخاب مناسبی برای کفپوش سالن های ورزشی است.

قابلیت ضربه گیری

چمن مصنوعی باشگاه بدنسازی

یکی از دلایلی که اغلب مدیران باشگاه های بدنسازی از چمن مصنوعی ورزشی به عنوان کفپوش استفاده می کنند خاصیت ضربه پذیری این محصول می باشد. زیرا می تواند تا حد قابل توجهی از آسیب دیدن ورزشکاران که ممکن است حین انجام تمرینات بدنسازی بر روی زمین بیفتند جلوگیری می کند. بر همین اساس چمن های مصنوعی که دارای تراکم بیشتری بوده و از لایه ژئوتکستایل برای زیرسازی استفاده می کنند قابلیت ضربه پذیری بیشتری دارند و سطح آنها بسیار نرم تر است.

ضد حساسیت و مطابق با استانداردهای بهداشتی

همانطور که می دانید یکی از اصول اولیه که از طرف سازمانی مربوطه برای دادن مجوز برای احداث باشگاه بدنسازی داده می شود استفاده از تجهیزات و کفپوش هایی است که حساسیت ایجاد نکرده یا آلرژی زا نیستند. این موضوع اهمیت ویژه ای دارد زیرا در بیشتر سالن های ورزشی به ویژه باشگاه های بدنسازی به دلیل تعریق ورزشکاران حین انجام تمرینات سخت و تماس آنها با انواع تجهیزات و کف سالن اگر از کفپوش های مناسب که از مواد اولیه درجه یک بدون ایجاد حساسیت تولید شده اند، استفاده نشده باشد می تواند باعث بروز انواع حساسیت های پوستی در آنها شود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم از چمن مصنوعی استفاده کنید که کاملاً مورد تایید سازمان استاندارد و بهداشت می باشد.

عدم نیاز به نگهداری و مراقبت های خاص

چمن های مصنوعی نیازی به مراقبت های خاص ندارند زیرا لازم نیست آنها را آبیاری کنید یا نیازی به هرس کردن و کوددهی و سمپاشی ندارند. بنابراین به جز هزینه ای که بابت نصب و خرید چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی خود می پردازید هزینه اضافی دیگری نخواهید داشت.

چمن مصنوعی تکه ای

دو نوع چمن مصنوعی وجود دارد که بصورت رولی و تکه ای قابل نصب هستند. اگر شما نمی خواهید که بصورت دائمی از چمن های مصنوعی برای کف باشگاه بندسازی خود استفاده کنید می توانید از چمن های مصنوعی تکه ای استفاده کنید که بصورت نر و ماده در یکدیگر چفت می شوند و نیاز هم به چسب ندارند. همچنین قابلیت جابجایی این محصول بسیار ساده تر از زمانی است که برای نصب چمن از چسب استفاده می شود.

ماندگاری و دوام بالا

چمن مصنوعی برای باشگاه

یکی دیگر از مزایای خرید چمن مصنوعی برای باشگاه می تواند دوام و ماندگاری بالای این محصول باشد. در واقع دوام و مقاومت چمن های مصنوعی ورزشی به حدی بالاست که برای زمین های فوتبال هم از آن استفاده می شود. این محصول در محیط هایی که دارای تردد زیاد هستند مناسب است و به ندرت دچار آسیب می شود. بر همین اساس اگر از چمن های مصنوعی به خوبی مراقبت شود می توان از ۱۰ تا ۱۵ سال از این کفپوش در باشگاه های ورزشی و بدنسازی استفاده کرد.

مجهز به سیستم زهکش

چمن مصنوعی دارای یک سیستم زهکش بسیار خوب است که امکان تخلیه کامل آبی که بر روی سطح آن ریخته می شود را دارد. چمن های مصنوعی ورزشی قابلیت شستشو با آب و شامپو فرش را دارند می توانید به راحتی این محصول را تمیز کنید و خیلی سریع خشک خواهد شد.

سازگار با محیط زیست

از دیگر مزایای خرید چمن مصنوعی برای باشگاه های ورزشی می توان به قابلیت سازگاری بالای این محصول با طبیعت اشاره کرد. مثلاً این محصول نیازی به آبیاری یا کوددهی و سمپاشی ندارد همین مورد می تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب بخاطر عدم استفاده از مواد شیمیایی از آلوده شدن محیط زیست جلوگیری کند.

چمن مصنوعی مناسب برای باشگاه بدنسازی

اکنون که با مزایای چمن مصنوعی برای باشگاه آشنا شدید، برای اینکه بدانید چه مدل چمنی برای سالن بدنسازی مناسب است، در ادامه با ما همراه باشید.

در واقع بر اساس نوع کاربری باشگاه و اینکه چه میزان تردد بر روی چمن مصنوعی انجام می شود می توان محصول مناسب را به مشتری معرفی کرد. مثلاً برای بخش هایی که بیشتر مناسب گرم کردن قبل از تمرین هستند و بخش هایی که دستگاه و تجهیزات بدنسازی قرار می گیرند باید از چمن های مصنوعی متفاوت استفاده کرد که در ادامه هر کدام را مورد بررسی قرار می دهیم:

چمن مصنوعی برای کراس فیت باشگاه بدنسازی

چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی

در بخش کراس فیت باشگاه های بدنسازی حرکات ورزشی خیلی سنگین انجام می شود به همین خاطر باید از چمن مصنوعی استفاده کرد که دارای الیاف متوسط از ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر بوده و دارای تراکم بالا باشند. بنابراین نباید از چمن های مصنوعی که الیاف بلند یا کوتاه تری دارند یا از تراکم پایینی برخوردارند برای این بخش از باشگاه ورزشی استفاده کنید. بلند بودن ارتفاع چمن مصنوعی برای بخش کراس فیت باشگاه بدنسازی و کم تراکم بودن آن باعث می شود تا این کفپوش خیلی سریع دچار فشرده شدن الیاف شده و دیگر قابلیت ضربه پذیری مناسبی نداشته باشد. در صورتی که برای خرید چمن مصنوعی باشگاه به مشاوره بیشتری نیاز دارید می توانید با کارشناسان فروش ایرانیان چمن تماس بگیرید. (۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲)

چمن مصنوعی برای ورودی باشگاه بدنسازی

یکی از پرتردد ترین قسمت های باشگاه های بدنسازی قسمت ورودی سالن است به همین خاطر باید از چمن مصنوعی با الیاف ضخیم و متراکم با الیاف ۱۵ تا ۳۵ میلیمتری استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب مدل مناسب می توانید با شرکت ایرانیان چمن تماس بگیرید. (۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲)

چمن مصنوعی برای رختکن باشگاه

رختکن باشگاه های ورزشی به ویژه باشگاه بدنسازی یکی از مکان های پر تردد می باشد. و معمولاً تعداد افراد زیادی بطور همزمان بر روی سطح چمن مصنوعی رختکن تردد دارند و به همین خاطر باید از مدل هایی که دارای تراکم بالا و ارتفاع الیاف ۱۵ تا ۲۵ میلیمتری هستند استفاده کنید. همچنین به این دلیل که رختکن باشگاه زود به زود کثیف می شود باید از چمن هایی که دارای ارتفاع کوتاه تری هستند استفاده شود که نظافت و شستشوی آن ساده تر باشد.

چمن مصنوعی برای گرمکن باشگاه

در بیشتر باشگاه های ورزشی قسمت مجزایی برای گرم کردن و انجام تمرینات کششی وجود دارد که برای چمن مصنوعی این قسمت می توانید از مدل هایی که دارای الیاف ۳۰ تا ۴۵ میلیمتری هستند و بافت نرمی دارند استفاده کنید. در صورت نیاز به مشاوره پیش از خرید می توانید با شرکت ایرانیان چمن تماس بگیرید. (۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲)

شستشوی چمن مصنوعی باشگاه بدنسازی

کفپوش باشگاه های ورزشی به ویژه باشگاه بدنسازی یکی از محیط های پرتردد است که به علت تعریق بالای ورزشکاران خیلی زود کثیف می شود. بنابراین باید هر از گاهی چمن مصنوعی باشگاه بدنسازی را کاملاً تمیز کنید و شستشو دهید.

برای شستشوی چمن مصنوعی باشگاه پیش از هر چیز باید با استفاده از جاروبرقی زباله های درشت را از سطح چمن پاک کنید. سپس برای شستشوی کامل چمن باید آن را با استفاده از آب تحت فشار و شامپو فرش بخوبی تمیز کنید تا تمام آلودگی ها و جرم هایی که در لابه لای الیاف آن نفوذ کرده بیرون بیاید. توصیه می کنیم برای تمیز کردن چمن مصنوعی از برس مخصوص استفاده کنید زیرا شستشوی غیر اصولی می تواند به الیاف چمن آسیب برساند. همچنین می توانید از دستگاه های بخار شو برای این منظور استفاده کنید.

در صورتی که به مشاوره برای شستشوی چمن مصنوعی باشگاه نیاز دارید می توانید با شرکت ایرانیان چمن تماس بگیرید. (۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲)

خرید و قیمت چمن مصنوعی باشگاه بدنسازی و ورزشی

چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی

شرکت ایرانیان چمن بصورت تخصصی در زمینه فروش و نصب انواع چمن مصنوعی ورزشی فعالیت دارد. اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی یا سایر باشگاه های ورزشی را دارید بهتر است پیش از هرکاری با بخش مشاوره کارشناسی این شرکت تماس بگیرید تا محصول مناسب را به شما معرفی کنند.

همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانیان چمن علاوه مشاهده محصولات متنوع این شرکت از قیمت چمن مصنوعی مطلع شده و بر اساس بودجه ای که دارید خرید خود را نهایی کنید.

خلاصه مطلب

چمن مصنوعی برای باشگاه می تواند دارای انواع و مدل های مختلفی باشد که براساس نوع کاربری باید در بخش های مختلفی مانند رختکن، گرمکن و سالن ورزشی که تجهیزات بدنسازی در آنجا قرار می گیرند تقسیم بندی می شود.

خرید چمن مصنوعی برای باشگاه دارای مزایای بسیاری می باشد که از جمله آن می توان به زیباتر شدن سالن ورزشی، جذب مشتری بیشتر، شستشوی راحت، نصب سریع و آسان، ارزان قیمت و کم هزینه بودن و نیز عدم ایجاد حساسیت های پوستی و قابلیت ضربه گیری بالا اشاره کرد.