چمن مصنوعی برای استخر

یکی از بهترین تفریحاتی که می توانیم در فصول گرم سال داشته باشیم، استفاده از استخر است. همه ما دوست داریم یک استخر خانگی داشته باشیم اما خوب برای همه مقدور نیست. بنابراین بهترین کار استفاده از استخرهای عمومی است تا بتوانیم خاطرات زیبا و تفریحات خوبی را در تابستان برای خود رقم بزنیم.

چمن مصنوعی برای استخر

همانطور که می دانید معمولاً کنار و دور استخرها کاشی یا سرامیک شده است که دارای سطح بسیار لغزنده ای می باشند. برای همین عده از افراد از چمن طبیعی یا چمن مصنوعی برای کنار و دور استخر استفاده می کنند. چمن های طبیعی دارای مشکلاتی از قبیل از ایجاد گل و لای هنگام استفاده از استخر هستند و ظاهر خوشایندی ندارند. بنابراین توصیه می کنیم اگر به دنبال جایگزینی برای کاشی کنار استخر هستید از چمن مصنوعی برای دور استخر استفاده کنید.

چمن مصنوعی دارای الیاف بسیار نرم و لطیفی می باشد و هزینه های نگهداری آن بسیار ارزان قیمت است. از طرف دیگر به راحتی بر روی هر سطحی قابل نصب می باشد. بنابراین حتی اگر اطراف استخر شما بتنی یا سیمانی باشد می توانید از چمن مصنوعی ارزان قیمت برای پوشش دور استخر استفاده کنید.

اخیراً بیشتر افراد از چمن مصنوعی برای استخر و طراحی فضای سبز خانه های ویلایی خود استفاده می کنند. همانطور که می دانید کشور ایران دارای آب و هوایی بسیار گرم است و با کمبود منابع آب مواجه هستیم. بنابراین استفاده از چمن های طبیعی به دلیل نیاز به مصرف آب و هزینه های نگهداری بسیار بالایی که دارند اصلاً توصیه نمی شود. به همین خاطر اکثر افراد برای پوشش اطراف استخر از چمن مصنوعی با قیمت ارزان استفاده می کنند.

بنابراین با انتخاب و خرید چمن مصنوعی می توانید در زمینه صرفه جویی در مصرف آب قدم موثری بردارید. چمن مصنوعی که از جنس پلی اتیلن ساخته شده است هیچگونه آسیبی برای محیط زیست نداشته و به دلیل عدم نیاز به آبیاری، استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و آفت کش ها، دوست دار طبیعت نیز می باشد.

مزایای خرید چمن مصنوعی برای دور استخر

چمن مصنوعی کنار استخر

ترکیب رنگ سبز چمن مصنوعی با رنگ آبی نیلی استخر بسیار زیبا و آرامش بخش خواهد بود. البته مزایای خرید چمن مصنوعی برای دور استخر فقط به زیبایی خلاصه نمی شود. در ادامه مزایای استفاده از این محصول را مرور خواهیم کرد:

نرم و لطیف است

بیشتر افراد فصل تابستان را برای استفاده از استخر انتخاب می کنند. اما این فصل به دلیل گرمای بسیار زیادی که دارد می تواند سنگ و موزاییک کنار استخر را به شدت داغ کند. حتماً تجربه احساس سوزش در کف پای خود را هنگام شنا کردن و خروج از آب استخر داشته اید! چمن طبیعی هم که با خیس شدن به راحتی با گل و لای آلوده می شود و حتی می تواند باعث کثیف شدن آب استخر شود. بنابراین شاید بهترین انتخاب که هم مقرون به صرفه و ارزان قیمت باشد و هم برای محیط زیست و داشتن یک حس خوب بعد از شنا کردن بتوان از آن استفاده کرد، نصب چمن مصنوعی برای استخر باشد.

احساس امنیت بیشتر

بیشتر افرادی که می خواهند دورن استخر شیرجه بزنند کمی دور خیز کرده و مسافتی را می دوند. در استخرهای عمومی سرپوشیده و سر باز تابلوهایی را می بینید که نسبت به دویدن در اطراف استخر هشدار داده اند. این موضوع بخاطر لغزنده بودن کاشی، سنگ و یا چمن طبیعی است که در کنار استخر کار شده است. اما خوشبختانه چمن های مصنوعی که برای دور استخر استفاده می شوند لغزنده نبوده و خطری برای شما نخواهند داشت.

مجهز به سیستم زهکشی

چمن های مصنوعی در لایه زیرین خود مجهز به سیستم زهکشی بسیار خوبی برای خروج آب هستند. لایه زیرین این چمن ها دارای سوراخ های بسیار ریزی بوده که می توانند در کمترین زمان ممکن کل آب جمع شده بر روی سطح خود را تخلیه کرده و خیلی سریع خشک شوند. به خاطر همین خاصیت از این محصول به عنوان چمن مصنوعی ورزشی در برگزاری مسابقات فوتبال هم استفاده می شود.

با دوام و ماندگاری بالا

چمن مصنوعی اطراف استخر

خوشبختانه فن آوری تولید چمن های مصنوعی تا حدی پیشرفت داشته است تا این محصول علاوه بر داشتن ظاهری کاملاً طبیعی و زیبا و الیافی نرم و منعطف دارای مقاومت و استحکام زیادی هم باشد. این چمن های در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید و ترددهای زیاد بسیار مقاوم بوده و ماندگاری بالایی دارند به نحوی که حتی تا ۱۰ سال هم می توانید بعد از خرید چمن مصنوعی از این محصول با کیفیت استفاده کنید.

شستشوی ساده و سریع

چمن های مصنوعی معمولاً خیلی دیر کثیف می شوند و به نظافت نیاز دارند. اما در هر صورت می توانید برای شستشوی چمن مصنوعی کنار استخر از آب تحت فشار و کمی شامپوی فرش استفاده کنید. البته بهتر است پیش از شستشو با آب، با استفاده از جاروبرقی گرد و خاک و زباله هایی مانند برگ خشک درختان را از روی سطح چمن پاک کنید.

حتی اگر از چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی استفاده می کنید باید بدانید که با استفاده از سیستم زهکش بسیار خوبی که این محصول دارد خیلی سریع ادرار سگ و گربه از ان خارج شده و حتی در مقابل چنگ زدن و پنجه کشیدن هم بسیار مقاوم است.

نگهداری ساده و کم هزینه

یکی دیگر از مزایای خرید چمن مصنوعی برای استخر، هزینه های نگهداری بسیار ارزان و مقرون بصرفه است. شما برای نگهداری از چمن های طبیعی نیاز به استفاده از انواع مواد شیمیایی، آفت کش ها و سموم دارید که می تواند منجر به آسیب به محیط زیست و حتی کودکان و اعضای خانواده شما شود.

نکته جالب درباره چمن مصنوعی دور استخر این است که با خیس شدن الیاف این محصول با آب اسختر شوره و سفیدک نمی زند و کلر و مواد شیمیایی محلول در آب استخر نمی تواند به چمن های مصنوعی آسیبی بزند.