چمن مصنوعی ورزشی

شاید کمتر از ۱۰ سال پیش کمتر بازیکنی علاقه داشت که در یک زمین چمن مصنوعی ورزشی فوتبال بازی کند. در گذشته الیاف چمن بسیار زبر و ضخیم بود و ممکن بود به زانوها و بدن بازیکنان آسیب بزند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی شاهد افزایش تمایل بازیکنان به استفاده از چمن مصنوعی فوتبالی بودیم.

امروزه تفاوت ظاهری چندان بین چمن مصنوعی و طبیعی وجود ندارد و هم از نظر رنگ بندی و هم بافت، تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن چمن ها تقریبا غیرممکن است. الیاف غیرطبیعی چمن به گونه طراحی و بافته می شوند که یک سطح کاملاً صاف و یکنواخت را ایجاد کرده و شدت ضرب به بدن بازیکنان هنگام زمین خورد کاسته شود.

در این مطلب می خواهیم مزایایی را برای نصب چمن مصنوعی فوتبالی به شما معرفی کنیم که باعث شده تا اغلب مدارس، ورزشگاه ها و سالن های فوتسال از این محصول استقبال کنند.

دوام و ماندگاری بالا

حتی اگر هر روز بخواهید بر روی چمن مصنوعی فوتبالی بدوید و بازی کنید، بازهم می توانید برای سالهای طولانی از این محصول در زمین های ورزشی به راحتی استفاده نمایید. این چمن ها می توانند تا ۲۰ سال برای بازیهای سنگین و پرترددی مانند فوتبال مورد استفاده قرار بگیرند.

چمن مصنوعی فوتبالی

اما زمین هایی که از چمن طبیعی به عنوان پوشش ورزشگاه استفاده می شوند بعد از هر بازی فوتبال دچار کوفتگی و لگد مال شدن می شوند و ظاهر و کیفیت خود را کاملاً از دست می دهند و مدام باید آنها را تعویض کنید.

بر خلاف چمن طبیعی، چمن های مصنوعی ورزشی که برای زمین فوتبال مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند در برابر انواع تنش های فیزیکی مانند دریپل زدن، ترک رفتن، چرخش توپ و یا برخورد بازیکنان با زمین دوام بیاورند و شکل و کیفیت خود را از دست ندهند.

وقتی بر روی یک زمین ورزشی که به وسیله چمن طبیعی پوشیده شده است مشغول بازی فوتبال می شوید، در هنگام دویدن و یا ضربه زدن به توپ شاهد کنده شدن بخشی چمن از روی زمین و مشخص شدن خاک و بستر ورزشگاه خواهید بود. این مشکل به ویژه در زمین هایی که بخاطر بارندگی خیس شده باشند بسیار دشوارتر خواهد بود و گل و لای مانع از انجام یک بازی خوب و با کیفیت می شود.

بازی کردن بر روی سطحی نرم و ایمن

زمین های خاکی یا زمین هایی که از چمن طبیعی به عنوان پوشش استفاده می کنند، برای انجام بازی های سنگین و پر تنشی مانند فوتبال اصلاً مناسب نیستند. اگر می خواهید در صورت برخورد با زمین آسیبی متوجه شما نباید بهتر از چمن مصنوعی ورزشی به عنوان پوشش ورزشگاه استفاده کنید، زیرا این محصول دارای لایه های متعددی بوده و کاهنده ضربه می باشد و از صدمه دیدن شما حین انجام بازی فوتبال جلوگیری می کند.

از طرف دیگر چمن مصنوعی فوتبالی دارای سیستم زهکش بسیار پیشرفته ای بوده و در روزهای بارانی نیز امکان انجام بازیهای ورزشی را برای بازیکنان فراهم می آورد.

یک زمین چمن طبیعی دارای پستی و بلندی هایی است و همواره سطح زمین بصورت کامل یکدست و صاف نخواهد بود. از آن گذشته چون بر بستر خاک کشت می شود ممکن است باعث ایجاد بیماری و یا حساسیت در بازیکنان شود. هموار نبودن زمین می تواند باعث پیچ خوردن پای افرادی باشد که مشغول دویدن در زمین فوتبال هستند و این موضوع در یک مسابقه رسمی می تواند دردسر ساز باشد.

کاهش هزینه احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی

یکی از مزیت هایی که باعث می شود تا از چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال استفاده کنیم، کاهش هزینه های راه اندازی و احداث یک ورزشگاه برای انجام بازی های ورزشی می باشد. حتی یک مدرسه هم می تواند با کمترین هزینه فضای مناسبی را برای ورزش و تفریح دانش آموزان خود ایجاد کند.

از جمله هزینه هایی که می توان برای یک زمین فوتبال که از چمن طبیعی استفاده کرده است نام برد، شامل مواردی از قبیل : هرس کردن با ماشین چمن زن، آبیاری مداوم و مصرف بالای آب، کود دهی و سمپاشی و نیز هزینه های مربوط به نگهداری این چمن ها می باشد.

تنها هزینه آبیاری و سیستم گردش آب که شامل مقداری زیادی از شیلنگ ها و دستگاه های پمپ آب و … می شوند، بخشی از هزینه های سرسام آور نصب چمن طبیعی در ورزشگاه ها هستند.

چمن مصنوعی برای زمین فوتبال

اگر مایل به خرید چمن مصنوعی هستید دیگر نیاز نیست نگران هزینه های نگهداری و جانبی آن باشید. تنها کاری که برای نگهداری از این چمن های می توان کرد این است که هر چند وقت یکبار با استفاده از یک جارو دستی یا برقی برگ ها و تکه های درشت زباله را از روی آن پاک کنید.

همین صرفه جویی در مصرف آب، عدم استفاده از کودها و سموم شیمیایی و عدم نیاز به هرس کردن به میزان قابل توجهی در کاهش هزینه های شما موثر است.

تاثیر چمن مصنوعی بر کیفیت بازی های ورزشی

چمن های طبیعی نمی توانند شرایط فنی کافی را هنگام ضربه زدن به توپ و ثبات لازم را برای چرخش و یا ثابت ماندن پای بازیکن حین انجام بازی فوتبال را بطور کامل ایجاد کنند. درحالی که چمن مصنوعی ورزشی که برای زمین فوتبال طراحی و تولید می شود، می تواند بهترین کیفیت بازی فوتبال را برای یک تیم ورزشی و هواداران آنها رقم بزند.

حفظ محیط زیست

شاید کمی تعجب آور باشد که چطور یک ماده مصنوعی می تواند حافظ و دوست دار محیط زیست باشد!؟ اما به واقع چمن مصنوعی می تواند با کاهش مصرف آب و آلاینده هایی مانند کودها و سموم شیمیایی به عنوان یک عنصر حافظ محیط زیست عمل کند. این محصول گازهای گلخانه ای تولید نمی کند و هزینه های نگهداری بسیار پایینی دارد بنابراین برای کاهش آلودگی هوا و منابع آب زیرزمینی هم موثر است.

نصب چمن مصنوعی فوتبالی یکی از بهترین روش ها برای احداث یک زمین ورزشی با دوام و ماندگار با ظاهری کاملاً طبیعی و الیاف منعطف و کاملاً نرم می باشد که در همه فصول سال بدون هیچ مشکلی قابل استفاده است.

اگر نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و اطلاع از قیمت چمن مصنوعی ورزشی به ویژه برای زمین فوتبال دارید، می توانید با شماره تلفن ۳۳۳۸۰۳۹۲-۰۲۱ در ارتباط باشید و خدمات مشاوره تخصصی ایرانیان چمن بصورت کاملاً رایگان بهره مند شوید.