چمن مصنوعی روف گاردن

روند رو به رشد شهر نشینی باعث شده است تا شهرها بزرگتر و متراکم تر شوند، بنابراین سرانه فضای سبز در کلان شهرها به ازای هر نفر بسیار کمتر شده است.

روف گاردن ایده بسیار خوبی برای داشتن یک فضای سبز اختصاصی در پشت بام خانه درست در وسط شلوغ ترین نقطه شهر است! آیا دوست دارید وقتی که از محل کار به خانه می آیید، چند ساعتی را در یک محوطه باز و سرسبز استراحت کنید؟ شما می توانید در کنار خانواده یا دوستان خود ساعتی را در پشت بام خانه در آرامش و بدور از شلوغی های شهر گپ و گفت داشته باشید.

قرار دادن چند گلدان گل و گیاهان طبیعی اولین قدم برای داشتن یک روف گاردن زیبا در فضای پشت بام است. اما اگر فرصت رسیدگی آنها را ندارید، استفاده از چمن مصنوعی یک پیشنهاد عالی است. این محصول برای داشتن یک پشت بام سبز بسیار مفید است. آب حاصل از بارندگی یا سشتشو به راحتی از زهکش های آن خارج شده و همواره تمیز و خشک باقی می ماند. به راحتی قابل نصب است و قیمت ارزانی دارد و دارای مزایای بسیاری به عنوان عایق حرارتی برای ساختمان می باشد.

معمولاً اغلب پشت بام ها فضای خسته کننده ای دارند، زیرا کف آن با استفاده از قیرگونی، ایزوگام یا موزاییک و بتن پوشیده شده است.

در این مطلب می خواهیم تجربه خود را در زمینه نصب چمن مصنوعی روف گاردن و ایجاد یک پشت بام زیبا و دلنشین را با شما در میان بگزاریم.

چمن مصنوعی روف گاردن

خروج آب باران

پیش از نصب چمن مصنوعی در پشت بام ابتدا باید از شیب سقف ساختمان مطمئن شوید. زیرا اگر شیب به اندازه کافی و در جهت ناودان نباشد، در هنگام بارندگی آب در زیر چمن جمع شده و باعث ایجاد بوی نامطبوعی می شود.

ظرفیت تحمل وزن پشت بام

پیش از آنکه کار نصب چمن مصنوعی در روف گاردن را شروع کنید، ابتدا باید میزان تحمل وزن سقف ساختمان را بررسی نمایید. چمن مصنوعی دارای وزن می باشد و اگر مساحت پشت بام زیاد باشد، این وزن می تواند بیشتر هم شود. بنابراین توصیه می کنیم پیش از هر کاری ابتدا با یک مهندس ساختمان یا معمار با تجربه مشورت نمایید.

نصب حفاظ برای دیوارها

اگر دیوار لبه های پشت بام کوتاه است، حتماً باید از میله های محافظ برای افزایش امنیت رفت و آمد کودکان استفاده کنید. اگر می خواهید فرزندان شما هم بتوانند به راحتی بر روی چمن مصنوعی روف گاردن بدوند و بازی کنند باید امنیت آنها را بطور کامل تامین کنید. برای این منظور بهترین راه استفاده از نرده های بلند فلزی است که تمام محیط پشت بام را به خوبی پوشش می دهد.

مراقب پوشش سقف باشید

هرچند چمن مصنوعی به راحتی بر روی هر سطحی نصب می شود، اما اگر پشت بام خانه شما قیرگونی یا ایزوگام شده است ابتدا باید از الوارهای چوبی برای محافظ است پوشش سقف ساختمان استفاده کنید. اینکار کمک می کند تا در صورت نیاز به جمع آوری چمن مصنوعی روف گاردن و جابجایی به محل دیگر مشکلی ایجاد نکند.

در مصرف چسب دقت کنید

اگر می خواهید چمن را بصورت مستقیم روی پشت بام نصب کنید، از مقدار کمی چسب استفاده کنید. دقت کنید که چسب مخصوص چمن مصنوعی بسیار مقاوم است و هیچ راه نفوذی ندارد. برای همین بهتر است که فقط لبه ها را چسب بزنید زیرا ریختن چسب در قسمت های دیگر چمن می تواند مانع از خروج آب از زیر آن شود.

به علاوه می توانید از نوار اتصال برای چسباندن برش های چمن مصنوعی بر روی پشت بام استفاده کنید. دقت کنید که لبه های چمن را کاملاً برهم منطق کنید تا درزی مشخص نباشد.

چمن مصنوعی روف گاردن

ورودی روف گاردن

معمولاً حمل چمن مصنوعی تا پشت بام کار سختی است، زیرا اغلب خانه و خرپشته ها فضای کوچکی دارند و البته در پشت بام هم به اندازه کافی بزرگ نیست. بنابراین پیش از اینکه کار نصب چمن بر روی روف گاردن را شروع کنید، باید چمن مصنوعی را به اندازه مورد نیاز برای نصب در پشت بام برش بزنید.

وزش باد در پشت بام

خوب ما نمی توانیم مانع وزش باد در پشت بام باشیم. اما می توانید با نصب یک آلاچیق زیبا که با استفاده از چمن مصنوعی تزئین شده است، یک روف گاردن بسیار شیک طراحی کنیم تا در هنگام وزش باد بتوانیم در زیر آلاچیق پناه بگیریم. البته بهتر است از آلاچیق های پلی اتیلن استفاده کنید که دارای وزن بسیار سبکی هستند و نصب آنها بر روی سقف ساختمان مشکل ساز نمی شود.

مواردی که ذکر شد جزو اصلی ترین نکات در ساخت روف گاردن با چمن مصنوعی بود. در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن ۳۳۳۸۰۳۹۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

فروشگاه چمن مصنوعی

شرکت ایرانیان چمن یکی از با سابقه ترین و معتبر ترین شرکت های فروش چمن مصنوعی در کل کشور است که بیش از یک دهه در زمینه تولید، توزیع و فروش و اجرای انواع پروژه های چمن مصنوعی در تهران و شهرستان ها فعالیت دارد.

ایرانیان چمن برای دسترسی بهتر مشتریان گرامی به انواع محصولات خود یکی از بهترین فروشگاه های چمن مصنوعی در کشور را راه اندازی کرده است که محصولات آن تنوع بسیار بالایی دارد.

نحوه قیمت گذاری کلیه محصولاتی که در فروشگاه ایرانیان چمن درج شده اند بسیار منصفانه بوده و سعی شده است که کمتر از قیمت چمن مصنوعی در بازار داخلی کشور باشد. و ما این کار را با حذف واسطه ها و در دسترس قرار دادن محصولات با کیفیت و با دوام برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان گرامی انجام داده ایم.