چمن مصنوعی ورزشی

پیش از احداث زمین فوتبال یا ساخت زمین بازی در مدارس، باید تصمیم بگیرید که از چه نوع چمنی می خواهید به عنوان پوشش زمین استفاده کنید. کاشت چمن طبیعی یا نصب چمن مصنوعی ، کدام یک بهترین گزینه است؟

پیش از این بیشتر مردم علاقه چندانی به استفاده از چمن مصنوعی نداشتند و علت آن ظاهر غیرطبیعی و نه چندان زیبای این محصول بود. اما امروزه چمن های مصنوعی با استفاده از الیافی تولید می شوند که ظاهری بسیار طبیعی دارند. اگر می خواهید مقایسه ای بین کاشت چمن طبیعی و یا نصب چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال داشته باشیم، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مقایسه مقاومت چمن مصنوعی با چمن طبیعی در برابر تردد

چمن طبیعی می تواند صدها ساعت در طول یک سال در برابر تردد و کوبیده شدن مقاومت کند. معمولاً بعد از انجام چند بازی در طول یک هفته، باید به چمن استراحت داد. در غیر این صورت، چمن دچار آسیب و فرسودگی خواهد شد.

اما چمن مصنوعی ورزشی این مشکل را ندارد. این چمن ها می توانند سالیانه ۳۰۰۰ ساعت برای زمین های ورزشی مانند فوتبال استفاده شده و تردد و انواع فشارها را تحمل کنند و البته نیازی به استراحت برای بازیابی ندارند.

چمن مصنوعی برای زمین فوتبال

شاید چمن های طبیعی زیبایی ظاهری بیشتری داشته باشند، اما این زیبایی فقط تا زمانی ادامه دارد که توسط پای بازیکنان لگدمال و کوبیده نشده باشد. شاید استفاده از چمن طبیعی در مکان هایی که تردد زیادی ندارند مقرون بصرفه باشد اما زمین فوتبال نمی تواند فضای مناسبی برای این چمن ها باشد.

شرایط نگهداری چمن مصنوعی و طبیعی

گذشته از اینکه از چمن مصنوعی یا طبیعی استفاده می کنید، هریک از این دو محصول نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. چمن های مصنوعی شرایط نگهداری و تعمیر بسیار ساده و کم هزینه ای دارند، اما چمن های طبیعی به هرس کردن، آبیاری های منظم، کود دهی و سمپاشی داشته و هزینه های نگهداری بسیار زیادی دارند.

اگر از چمن طبیعی استفاده می کنید باید خود را برای صرف هزینه های بیشتر آماده کنید. شما به خرید یا اجاره ماشین چمن زن نیاز دارید. باید سیستم آبیاری داشته باشید. در بازه های زمانی مشخص نیاز به کوددهی و استفاده سموم و آفت کش ها خواهید داشت و این موضوع علاوه بر داشتن هزینه های بیشتر، زمان بیشتری را هم از شما خواهد گرفت. اگر یک استادیوم ورزشی دارید علاوه بر اینکه تمام این موارد چند برابر می شود بلکه نیاز به استخدام نیروهای خدماتی و خرید تجهیزات صنعتی برای نگهداری و مراقبت از چمن های طبیعی دارید.

مقایسه آسیب دیدن بازیکنان در زمین های چمن طبیعی و مصنوعی

یکی از مزایای خرید چمن مصنوعی ورزشی جلوگیری از آسیب و مصدوم شدن بازیکنان در زمین فوتبال است. همانطور که می دانید تعداد زیادی از بازیکنان فوتبال ممکن است در حین بازی زمین بخورند و دچار آسیب های جدی شوند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

اگر فقط یکبار روی چمن طبیعی دراز کشیده باشید یا بر روی آرنج خود تکیه داده باشید، می دانید که چقدر می تواند اذیت کننده باشد. حالا فکر کنید که یک بازیکن فوتبال هستید و بارها در طول بازی به شدت به زمین برخورد کنید، قطعا آسیب های جدی به بدن شما وارد می شود. حالا اگر در زمین هایی که خیس یا یخ زده باشند میزان صدمات بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از مزیت های خرید چمن مصنوعی ورزشی ، وجود گلوله های پلاستیکی است که باعث کاهش شدت برخورد بازیکنان در حین بازی های ورزشی مانند فوتبال می شود. اگر بازیکنی در حین بازی با زمین برخورد کند، این گلوله های پلاستیکی اثرات برخورد را کاهش می دهد و بازیکن می تواند خیلی سریع به بازی خود ادامه دهد.

آیا نصب چمن مصنوعی ورزشی برای زمین فوتبال مورد تایید است؟

هرچند که هنوز زمین های ورزشی بین المللی از چمن طبیعی استفاده می کنند، اما تقریبا ۵۰% زمین های ورزشی در دنیا که برای برگزاری بازی های بین المللی فوتبال مورد استفاده قرار می گیرند از چمن مصنوعی استفاده می کنند و با گذشت زمان، استقبال از چمن مصنوعی ورزشی بیشتر خواهد شد.

چمن مصنوعی ورزشی

سازمان های بین المللی مانند فیفا استفاده از چمن های مصنوعی را برای استفاده در زمین های ورزشی به ویژه فوتبال تایید می کنند و صاحبان استادیوم ها هم از این موضوع استقبال می کنند زیرا به دلایلی که گفته شد، نصب چمن های مصنوعی ورزشی بسیار با کیفیت تر و مقرون به صرفه تر است.

خوب اکنون که با مزایای چمن مصنوعی و نصب آن در زمین های ورزشی آشنا شدید برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی ورزشی می توانید به فروشگاه ایرانیان چمن مراجعه نمایید. اگر به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۳۳۳۸۰۳۹۲ با کارشناسان فروش چمن مصنوعی در تهران در ارتباط باشید.