چمن مصنوعی زمین فوتبال

بهترین چمن برای برگزاری مسابقات فوتبال چیست؟ شما طرفدار خرید چمن مصنوعی ورزشی هستید یا طبیعی؟ این موضوع که چه نوع چمنی برای زمین فوتبال مناسب است و بهترین گزینه برای زمین های ورزشی نصب چمن مصنوعی است یا کاشت چمن طبیعی از مسائل مهمی است که اغلب ورزشگاه داران با آن مواجه هستند.

از نظر شما نصب چمن مصنوعی ورزشی نسبت به طبیعی در زمین فوتبال چه مزایا و معایبی نسبت به هم دارند؟ آیا طبیعی یا مصنوعی بودن چمن تاثیری در کیفیت برگزاری بازی های ورزشی به ویژه فوتبال دارد؟ مباحث کارشناسی جدی در این مورد وجود دارد که همه جوانب مثبت و منفی این موضوع را تحت بررسی قرار می دهند. بنابراین بهتر است در ادامه با فروشگاه چمن مصنوعی ایرانیان چمن همرا باشید تا مزایا و معایب هر یک از زمین های ورزشی به ویژه زمین های فوتبال را مورد بررسی قرار دهیم.

زمین فوتبال با چمن طبیعی

برخی از فوتبالیست ها به دلیل اینکه به بازیکردن در زمین های با چمن طبیعی عادت دارند این زمین های ورزشی را به ورزشگاه هایی که از چمن مصنوعی برای زمین فوتبال استفاده می کنند ترجیح می دهند.

شایعاتی درباره استفاده از چمن های مصنوعی ورزشی وجود دارد که برخی از بازیکنان فوتبال به آن اشاره کرده اند. برخی از این شایعات درباره آسیب دیدن فوتبالیست ها در زمین های ورزشی به خاطر مصنوعی بودن الیاف چمن است. برخی دیگر هم می گویند که در الیاف این چمن ها باکتری هایی رشد می کنند که می تواند سلامت ورزشکاران را بخطر بیندازد. اما همه این موارد در حد یک شایعه بوده و بصورت علمی تایید نشده است.

جالب تر آنکه برخی از تیم های فوتبال علت شکست خود را در زمین بازی، استفاده از چمن مصنوعی عنوان کرده اند! این افراد باور دارند که چمن مصنوعی ورزشی باعث کاهش کیفیت بازی های فوتبال نسبت به زمین های چمن طبیعی می شود و بازیکنانی که تمرینات خود را با چمن طبیعی انجام داده اند نمی توانند در زمین فوتبال چمن مصنوعی بازی کنند.

معایب نصب چمن طبیعی در زمین فوتبال

چمن طبیعی

موارد مهمی که می توان از معایب نصب چمن های طبیعی نام برد ایجاد گل و لای، گرد و خاک و قسمت های خالی از چمن در زمین های ورزشی را نام برد. چمن طبیعی مدام به رسیدگی، آبیاری، هرس کردن، کود دهی و سمپاشی دارد. در فضای بسته قابل استفاده نیستند. در شرایط آب و هوایی بارانی و برفی قابل استفاده نیستند. در فاصله های زمانی کوتاه باید تعویض شوند و چمن های زرد و پلاسیده با چمن های سبز و تازه جایگزین شوند. هزینه های نگهداری بسیار زیادی دارند و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از نظر نکات زیست محیطی به دلیل مصرف زیاد آب و استفاده از کود و سموم شیمیایی برای محیط زیست مضر هستند.

چمن مصنوعی برای زمین فوتبال

چمن مصنوعی برای زمین فوتبال

در میان عده ای از ورزشکاران یا تیم هایی که هنوز مایل به بازی کردن در زمین های چمن طبیعی هستند، بسیاری از باشگاه ها، تیم های فوتبال و ورزشگاه داران به دلایل مشکلاتی که چمن های طبیعی دارند، مایل به خرید چمن مصنوعی ورزشی هستند. امروز الیاف بسیار با کیفیتی در تولید چمن های مصنوعی ورزشی استفاده می شوند. الیاف جدید اط نظر ظاهری به گونه طبیعی شباهت بیشتری دارند و کیفیت آنها نیز بالاتر است. هزینه های نصب و نگهداری بسیار کمتری دارند و دوستدار محیط زیست هستند.

الیافی که در تولید چمن مصنوعی ورزشی استفاده می شوند از استحکام و انعطاف بالایی برخوردارند و می توانند برای پوشش زمین های فوتبال مورد استفاده قرار بگیرند. کنترل راحت تر توپ، تکل و دریپ زدن و یا پرش با توپ نسبت به چمن طبیعی راحت تر انجام می شود. چمن های فوتبالی که توسط شرکت ایرانیان چمن تولید می شوند مورد تایید فیفا هستند و بصورت استاندارد تولید و نصب می شوند.

علاوه بر این ، ایستادن در حاشیه یک زمین چمن ، مچ پا در گل و لای ، تشویق بازیکنانی که در شرایط مرطوب لغزنده می شوند و می لغزند ، فقط وقتی فیلتر شود که در میان غبار دلتنگی فیلتر شود.

نصب چمن مصنوعی ورزشی در شرایط جوی مختلف

چمن مصنوعی ورزشی

بازیکنان فوتبال می توانند در هر شرایط آب و هوایی در زمین های چمن مصنوعی بازی کنند. اغلب ورزشگاه ها بخاطر نبود شرایط آب و هوایی مناسب در مناطق گرم و خشک ساخته نمی شدند و افرادی که در این مناطق زندگی می کردند نمی توانستند که از یک زمین فوتبال مناسب برای انجام بازی های خود استفاده کنند. بنابراین نصب و خرید چمن مصنوعی ورزشی می تواند خبر خوشحال کننده ای برای این افراد و باشگاه های فوتبال باشد.

در مناطقی که بارندگی به مراتب بیشتر است و اغلب روزهای سال با بارش های شدید باران مواجه هستیم تنها راه حل می تواند خرید چمن منصوعی ورزشی باشد. زیرا به دلیل داشتن منافذی برای تخلیه آب باران و سیستم زهکشی، کوچکترین اخلالی در انجام بازی های ورزشی به ویژه فوتبال ایجاد نمی شود و الیاف چمن به سرعت خشک شده و آماده برگزاری مسابقات ورزشی می باشد.

اگر برخی از قسمت های چمن نیاز به تعویض داشته باشد به سرعت قابل تعویض کردن است و مانع از انجام بازی های ورزشی مانند فوتبال نمی شود.

زمین های چمن مصنوعی در تمام فصل ها برای انجام بازی های ورزشی مانند فوتبال آماده هستند و هرگز بخاطر شرایط جوی باعث ایجاد تاخیر یا کنسل شدن بازی نمی شوند. این مزیت باعث شده است تا اغلب ورزشگاه هایی که به دفعات در طول یک روز یا بصورت هفتگی در آنها مسابقات ورزشی برگزار می شود، کوچکترین مشکلی در اجرای برنامه های خود نداشته باشند.

قیمت چمن مصنوعی ورزشی

ورزشگاه ها، مدارس و امکان پرتردد مانند پارک های بازی از جمله مواردی هستند که به دلیل کاهش هزینه ها و مناسب بودن قیمت چمن مصنوعی ورزشی مایل به استفاده از این محصول هستند. هزینه های نگهداری کم، ارزان قیمت بودن، سرعت در نصب و اجرا، سازگاری با محیط زیست، عدم نیاز به آبیاری، کود دهی و سمپاشی و نیز زیبایی ظاهری از جمله مزایای خرید چمن مصنوعی ورزشی هستند.

با افزایش روز افزون علاقه مندان به بازی های ورزشی مانند فوتبال، فشار بیشتری به زیرساخت ورزشگاه ها وارد می شود. در یک زمین فوتبال با چمن طبیعی به دلیل این فشارها هزینه های نگهداری هم افزایش می یابند که معمولا با افزایش نرخ بلیط ورودی ورزشگاه ها، فشار افتصادی به باشگاه ها و مواردی از این دست تامین می شوند. از این گذشته چمن های طبیعی عمر مفید کوتاهی دارند و بعد از برگزاری چند مسابقه فوتبال باید تعویض شوند و این می تواند علاوه بر افزایش هزینه ها برای محیط زیست هم مضر باشد.

چمن مصنوعی ماندگاری بیشتری دارد. بدون اینکه تغییر در ظاهر آن ایجاد شود می تواند سالها مورد استفاده قرار بگیرد. همین موضوع می تواند باعث کاهش هزینه باشگاه ها و ورزشگاه ها شده و افراد بیشتری را به عنوان بازیکن جذب کنند.

آیا چمن منصوعی برای بازی فوتبال امن است؟

چمن های مصنوعی فوتبالی به منظور کاهش صدمات به بازیکنان طراحی شده اند و الیاف و زیرسازی این چمن ها به گونه ای است که بیشترین مقدار جذب ضربه را داشته و مانع از ایجاد آسیب های جدی به فوتبالیست ها می شود. امکان سُر خوردن و لغزیدن پای بازیکنان بر روی زمین های فوتبال چمن مصنوعی کمتر است و می توانند خیلی راحت تر با توپ حرکت کرده و آن را کنترل کنند. همین امر باعث کاهش مواردی مانند پارگی تاندون ها و آسیب دیدگی عضلات از جمله ربات صلیبی می شود.

استفاده از پدهای مخصوص برای کاهش آسیب دیدگی بازیکنان در سطح زیرین چمن های مصنوعی خبر خوشحال کننده ای برای بازی کنان فوتبال به ویژه افراد مسن است.

از طرف دیگر افراد می توانند در هر شرایط آب و هوایی در مناطق خشک و گرمسیر یا در مناطق پرباران در ورزشگاه های سرپوشیده در هر ساعت از شبانه روز بر روی چمن های مصنوعی ورزشی بازی کنند و از آن لذت ببرند. از نظر فنی هم این چمن ها دارای استانداردهای مورد نظر فیفا هستند و از طرف سازمان های مرتبط ورزشی بیشتر توصیه می شوند.

کاربرد چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی ورزشی

نکته مهم دیگری که از مزایای خرید چمن مصنوعی ورزشی می توان نام برد، استفاده از این محصول برای زمین های بازی مختلف است. از این چمن ها می توان به عنوان پوششی برای زمین فوتسال، زمین گلف، زمین تنیس و حیاط مدارس و مکان های پرتردد بسیاری استفاده کرد.

از دیگر مزایای چمن های مصنوعی می توان به استفاده از این محصول برای چندین بازی ورزشی نام برد. یک زمین فوتبال چمن مصنوعی می تواند به عنوان زمین تنیس هم استفاده شود و یا برای برگزاری مسابقات دو و میدانی هم بسیار مناسب هستند و مورد تایید کمیته های برگزاری مسابقات ورزشی المپیک می باشند. همین موضوع می تواند به کاهش هزینه های ورزشگاه ها و باشگاه ها کمک کند.

ایرانیان چمن

اگر هنوز برای خرید به مشاوره بیشتری نیاز دارید می توانید در ساعات اداری با تلفن ۰۲۱۴۴۸۴۲۴۲۸ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره ای فروشگاه چمن مصنوعی ایرانیان چمن بصورت رایگان استفاده نمایید. کارشناسان فنی و فروش این شرکت همواره آماده پاسخگویی به پرسش های شما عزیزان هستند و شما را برای خرید چمن مصنوعی با قیمت مناسب راهنمایی می کنند.