چمن مصنوعی برای حیاط

چمن مصنوعی برای حیاط یکی از متدوال ترین روش هایی است که در طراحی فضای سبز ورودی خانه و آپارتمان استفاده می شود. زیرا چمن مصنوعی می تواند فضای مجتمع های تجاری و مسکونی را بسیار زیباتر کند.

استفاده از چمن مصنوعی در بخش های مختلف حیاط

جدیدترین مدل های چمن مصنوعی بسیار طبیعی تر بوده و رنگ های متنوع در طیف رنگ سبز باعث استقبال خریداران از این محصول شده است. برای طراحی فضای سبز حیاط خانه و باغچه می توانید از چمن های مصنوعی استفاده نمایید. اگر چندتا گلدان و گیاه در اطراف باغچه و گوشه و کنار حیاط خانه تان بگذارید می تواند جلوه بسیار زیبایی در کنار فضای سبزی که چمن مصنوعی ایجاد کرده است به وجود بیاورد. جدیدترین مدل های چمن که در فروشگاه ایرانیان چمن عرضه می شوند دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر اشعه خورشید هستند و به دلیل داشتن استاندارد بالا به خوبی در مقابل تغییر رنگ و پوسیدگی مقاومت می کنند.

استفاده از چمن در باغچه و بر روی خاک

اغلب کاربران از اینکه می توان چمن مصنوعی را بر روی خاک نصب کرد تعجب می کنند. زیرا اغلب افراد فکر می کنند به دلیل نصب چمن مصنوعی به روش موکتی بر روی بتن و آسفالت نمی توان از این محصول بر روی خاک نیز استفاده نمود. هرچند که این روش متداول ترین روش زیر سازی و نصب چمن مصنوعی می باشد. اگر از چمن مصنوعی برای حیاز و نصب روی خاک استفاده کنید می توانید از موارد زیر استفاده نمایید:

  • آبیاری باغچه مانند زمانی که از چمن طبیعی استفاده می کنید
  • امکان آبیاری گیاهانی که قبلا در باغچه بوده بدون هیچ مشکلی
  • بالا رفتن عمر مفید چمن مصنوعی
  • افزایش قابلیت ضربه پذیری چمن مصنوعی
  • عدم نیاز به تخریب فضای مورد نظر در صورت نیاز به تغییر کاربری
  • کاهش هزینه های زیرسازی

لطفا به این نکته دقت داشته باشید که برای زیرسازی به روش نصب روی خاک حتما باید از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ

یکی دیگر از مکانهایی که می توانید از چمن مصنوعی برای خانه استفاده کنید نصب چمن مصنوعی بین سنگ است. زیرا این روش علاوه بر اینکه زیبای بسیار زیادی به فضای سبز خانه و آپارتمان تان می بخشد بسیار کم هزینه و ارزان قیمت است و زمان اجرای بسیار کمی لازم دارد.

برای استفاده از این روش حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • فاصله بین سنگ ها حداقل ۵ سانتیمتر باشد
  • حداکثر عمق شیارهای لای سنگ نباید از ۱.۵ سانتیمتر بیشتر باشد
  • از چمن مصنوعی هایی که دارای ارتفاع بیشتر از ۲ سانتیمتر هستند استفاده نمایید

استفاده بر روی راه پله

خیلی از افراد علاقه دارند تا از چمن مصنوعی بر روی راه پله خانه و آپارتمان شان استفاده نمایند. اینکار علاوه بر اینکه باعث زیباتر شدن راه پله ها می شود مانع از سرخوردن و آسیب ناشی از ضربه در لبه پله ها می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره بر روی نصب چمن مصنوعی روی راه پله کلیک کنید.

نصب روی موزاییک و بتن

یکی از کاربری های چمن مصنوعی برای خانه مکان هایی است که سطوح سخت و محکمی دارند مانند بتن و موزاییک و در برخی موارد آسفالت. اگر می خواهید چمن مصنوعی را بر روی این سطوح نصب کنید بهتر است از لایه ژئوتکسنایل استفاده کنید زیرا خاصیت ضربه گیری دارد. همچنین تمیز کردن و شستشوی چمن مصنوعی که بر روی موزاییک و بتن نصب می شود به سادگی با استفاده از مواد شوینده غیر اسیدی و غیر قلیایی امکان پذیر است و پس از تمیز کردن دوباره ظاهر با طراوت قبلی شان را باز خواهند یافت.

حیاط خانه تان اولین چیزی است که هنگام وارد شدن به منزل توسط افراد دیده می شود پس حتما به یاد داشته باشید که برای زیبا سازی فضای حیاط به فکر خرید چمن مصنوعی مناسب باشید. تا ضمن زیباتر کردن حیاط منزل با چمن مصنوعی ، حس طراوت و تازگی را به میهمانان تان نیز منتقل شود.

سه ویژگی مهم برای چمن مصنوعی در حیاط

  • وزن چمن بسیار مهم است پس حتما مدل هایی که دارای دیتکس بالا هستند خرید کنید.
  • نکته دوم مقاومت در برابر سایش است پس باید به تراکم چمن مصنوعی دقت کنید که در رنج های بالا باشد
  • پیش از خرید دقت کنید که سطح مقطع چمن به شکل c , v انگلیسی باشد زیرا این مدل ها دارای مقاومت بیشتری هستند
چمن مصنوعی برای حیاط

قیمت چمن مصنوعی برای حیاط

قیمت چمن مصنوعی حیاط از حدود متری ۹۰ تا ۱۳۵ هزار تومان در فروشگاه ایرانیان چمن وجود دارد و می توانید از میان مدل های متنوع در این رنج قیمتی بهترین مدل چمن مصنوعی که مناسب حیاط خانه تان باشد را انتخاب نمایید. ما به شما پیشنهاد می کنیم از مدل هایی خرید کنید که از نظر ظاهری به چمن طبیعی نزدیکتر هستند و بصورت سه بافت تولید شده اند.

محاسبه قیمت چمن مصنوعی برای حیاط

معمولا تمامی پوشش‌ های کف بر اساس مترمربع محاسبه خواهند شد به طور مثال یک باغچه ۵۰ متری که شکل نزدیک بر مربع یا مستطیل داشته باشد با دورریزهای اجرا که ناچاراً اتفاق می افتد بین ۵۰ تا ۵۲ متر چمن نیاز دارد این دورریزها ممکن است بخش اطراف درختان باغچه را نیز شامل شود.

قیمت چمن مصنوعی مانند سایر پوشش هایی که بر روی سطوح کف نصب می شوند بر اساس مساحت متر مربع محاسبه می شود. به عنوان نمونه برای یک باغچه ۵۰ متری که به شکل مربع یا مستطیل باشد منهای دور ریز که هنگام اجرا ممکن است پیش بیاید حدود ۵۲ متر چمن لازم است.

بیشتر از چمن های مصنوعی ۱۵ تا ۲۵ میلیمتری برای حیاط خانه استفاده می کنند که خوشبختانه این محصولات در فروشگاه چمن مصنوعی ایرانیان چمن در انواع و مدل های مختلف به راحتی قابل خرید بصورت آنلاین است.

هزینه نصب چمن مصنوعی در حیاط به علاوه زیرسازی

یکی از عوامل مهمی در که در قیمت چمن مصنوعی برای حیاط موثر است هزینه زیرسازی و نصب است. اگر می خواهید بعد از نصب چمن مصنوعی در حیاط خانه تان از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید باید زیرسازی به خوبی انجام شده باشد. شرکت ایرانیان چمن به خوبی این کار را برای مشتریان خود انجام خواهد داد.

قیمت نصب چمن مصنوعی برای حیاط به ازای هر متر ۱۸ هزار تومان و زیرسازی با توجه به مقدار کاری که لازم باشد تا نصاب انجام دهد بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان هزینه دارد.