نحوه نصب چمن مصنوعی در بالکن

چمن مصنوعی یکی از متداول ترین محصولاتی است که می توانید برای تزئین تراس و بالکن خانه تان از آن استفاده کنید. همچنین از چمن مصنوعی برای روف گاردن و پشت بام، حیاط خانه و مدارس و تزئین مکان های مختلف از جمله طراحی فضای سبز شهری استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه نصب چمن مصنوعی در بالکن آشنا کنیم.

در بیشتر مواقع افراد خودشان می توانند کار نصب چمن مصنوعی در بالکن را انجام دهند. زیرا اغلب بالکن هایی که در آپارتمان ها وجود دارد دارای اندازه های کوچکی هستند. اگر بتوانید به خوبی از چمن مصنوعی برای تزئین بالکن و تراس خانه تان استفاده کنید، می توام این مکان را که اغلب برای انباری و نگهداشتن وسایل دم دستی استفاده می شود به یک فضای زیبا و دلنشین برای سپری کردن اوقات فراغت تبدیل کرد. شاید ایده جالبی باشد که از تراس خانه تان برای میزبانی دوستان و آشنایان استفاده کنید. با قرار دادن چند گلدان زیبا می توانید فضای بالکن را به محیطی شیک و دلچسب تبدیل نمایید.

همانطور که گفته شد، نصب چمن مصنوعی در بالکن کار چندان سختی نیست. به ویژه اگر اندازه بالکن کوچک باشد. اما توجه به نکاتی مانند ایجاد شیب در کف بالکن برای خروج آب حاصل از بارندگی یا شستشوی چمن مصنوعی بسیار اهمیت دارد. خوشبختانه اغلب تراس و بالکن هایی که در آپارتمان ها ساخته می شوند دارای شیب لازم هستند و کف بالکن ها را با موزاییک پوشش می دهند که برای نصب چمن بسیار مناسب می باشد.

نصب چمن مصنوعی در کف بالکن

پیش از اینکه برای خرید چمن مصنوعی اقدام کنید، بهتر است نوع پوشش کف بالکن را در نظر بگیرید. برخی از تراس خانه ها از سنگ، آجر، سیمان و گاهی هم از چوب به عنوان پوشش استفاده می کنند. اگر می خواهید چمن مصنوعی را بر روی چوب نصب کنید، باید بین تخته های چوبی از پایه های پلاستیکی با ارتفاع مناسب استفاده کنید تا شیب لازم برای خروج آب را ایجاد کرده و از پوسیدگی تخته های چوبی جلوگیری کنید.

نحوه نصب چمن مصنوعی در بالکن

نصب چمن مصنوعی بر روی سطوحی که دارای ناهمواری هستند کار اشتباهی است. زیرا به دلیل ایجاد پستی و بلندی در زیر چمن، ظاهر این محصول را از حالت طبیعی خارج کرده و باعث کاهش عمر مفید چمن می شود. بنابراین بهتر است که از فوم های پلاستیکی مخصوص با ضخامت ۶ میلیمتر به عنوان زیرسازی استفاده کنید تا کف بالکن کاملا صاف و یکدست شود.

برای بالکن هایی که دارای ابعاد بزرگتری هستند، می توان از چمن مصنوعی دو رنگ استفاده کرد. اینکار باعث می شود تا کف بالکن بصورت یکنواخت به رنگ سبز در نیاید و چشم شما را اذیت نکند. در برخی از پروژه های انجام شده توسط فروشگاه چمن مصنوعی ایرانیان چمن، از الیاف دو رنگ با ترکیب چوب ترمو در کف تراس استفاده شده و فضای بسیار زیبا و شیکی را ایجاد کرده است. همچنین استفاده از گلدان های طبیعی و مصنوعی و چیدن میز و صندلی می تواند در زیباتر شدن فضای بالکن بسیار موثر باشد.

نصب چمن مصنوعی در بالکن

نصب چمن مصنوعی در بالکن متفاوت از مکان های دیگر مانند حیاط خانه و روف گاردن است. برای نصب چمن مصنوعی در تراس از چسب دوطرفه یا نوار اتصال استفاده می شود. این نوارها باعث کاهش استفاده از چسب شده و هزینه های نصب را تا حدودی کاهش می دهند. از طرف دیگر کف بالکن چسب کاری نشده و هر موقع که لازم به کندن چمن از روی زمین باشد، اینکار به سادگی انجام می شود.

توصیه می کنیم از چسب دوجزئی فقط در گوشه ها و لبه های کناری چمن مصنوعی استفاده کنید. قسمت هایی که در جلوی درب ورود و خروج به بالکن قرار گرفته اند باید از چسب بیشتری استفاده کنید زیرا این مکان ها به دلیل تردد بالایی که دارند، باعث کنده شدن لبه های چمن از روی کف بالکن می شوند.

نصب چمن مصنوعی در بالکن

به هیچ عنوان کف بالکن را بصورت کامل با چسب پوشش ندهید. زیرا باید آب حاصلی شستشو و بارندگی بتواند به راحتی از لایه زیرین یا بکینگ چمن ها خارج شود. جمع شدن آب در زیر چمن و کف بالکن باعث ایجاد بوی نامطبوعی در فضای تراس می شود.

نصب چمن مصنوعی در بالکن چقدر طول می کشد

اگر بالکن خانه شما دارای ابعاد بزرگی نباشد، معمولا کار نصب چمن مصنوعی کمتر از ۱۲ ساعت انجام می شود. اما بالکن هایی که داری ابعاد بزرگتری هستند معمولاً یک روز کامل برای نصب چمن مصنوعی به زمان نیاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز فروش چمن مصنوعی در تهران تماس بگیرید.

بهترین مدل چمن مصنوعی برای بالکن

افرادی که قصد پوشش کف بالکن خانه شان را با چمن دارند باید با توجه شرایط جوی، نوع پوشش فعلی کف تراس و بودجه ای که مورد نظرشان است اقدام به خرید چمن مصنوعی نمایند. معمولا برای مکان هایی مانند تراس و بالکن از چمن هایی که دارای الیاف با ارتفاع متوسط هستند استفاده می شود. در ادامه چند نمونه از چمن های مناسب نصب در بالکن را مشاهده می کنید.

طول عمر مفید چمن مصنوعی برای بالکن

ایرانیان چمن به عنوان بزرگترین تولید کننده و فروشگاه چمن مصنوعی در تهران شناخته می شود. این شرکت محصولات خود را تا ۱۰ سال تضمین کرده و می توانید از خدمات پس از فروش این فروشگاه استفاده نمایید. معمولا چمن های مصنوعی دارای طول عمر ۱۰ تا ۱۵ سال هستند. اما نحوه استفاده و محل نصب می تواند در افزایش و کاهش عمر چمن موثر باشد. اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای بالکن خانه یا آپارتمان تان را دارید بهتر است پیش از هرچیز با مرکز مشاوره ایرانیان چمن و شماره تلفن ۳۳۳۸۰۳۹۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

هزینه نصب چمن مصنوعی در بالکن چقدر است

موارد بسیاری ممکن است در هزینه نصب چمن مصنوعی در بالکن موثر باشند. که به مهم ترین آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

  • واحد شما در طبقه چندم ساختمان واقع شده باشد!
  • امکان دسترسی ساده به تراس
  • امکان جابجایی وسایل نصب در بالکن
  • اندازه و ابعاد تراس
  • وجود شیب لازم در کف بالکن
  • پوشش قبلی کف تراس

اکنون که با نحوه نصب چمن مصنوعی در بالکن تا حدودی آشنا شده اید، می توانید بهتر درباره خرید چمن مصنوعی برای باکن خانه تان تصیم بگیرید. هرچند که نصب چمن در بالکن کار ساده ای است، اما توصیه می کنیم برای اینکار حتما از یک نصاب حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۳۳۳۸۰۳۹۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

چمن مصنوعی برای کف بالکن

به دلیل قرار گرفتن در شرایط اپیدمی کرونا، همه همکاران و نصابان چمن مصنوعی در شرکت ایرانیان چمن ضمن دریافت آموزش های لازم ، تمامی پروتکل های بهداشتی تعیین شده از طرف وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا را در حین نصب و ارائه خدمان به مشتریان عزیز رعایت می کنند.